کد خبر: 1731
1399/02/07 - 16:4


مشارکت اداره کل فنی و حرفه‌ای زنجان در تولید ماسک

در راستای تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا ویروس، از همان روزهای شیوع این بیماری کارگاه‌های تهیه و تولید ماسک در مراکز آموزشی، تیم‌های سیار شهری و روستایی، پایگاه‌های بسیج سازندگی و مدارس، به کمک اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و با همکاری کلیه اعضای ستاد تجهیز و راه‌اندازی شد

پایگاه خبری صدای زنجان

در راستای تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا ویروس، از همان روزهای شیوع این بیماری کارگاه‌های تهیه و تولید ماسک در مراکز آموزشی، تیم‌های سیار شهری و روستایی، پایگاه‌های بسیج سازندگی و مدارس، به کمک اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و با همکاری کلیه اعضای ستاد تجهیز و راه‌اندازی شد.

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیل صدای زنجان اظهار کرد: بخشی از نیازهای استان به ماسک در قالب همکاری این اداره‌کل با جمعیت هلال احمر استان و جلب مشارکت شرکای اجتماعی ذینفعان آموزش‌های مهارتی، گروه‌های جهادی تأمین شد.

وی به نامگزاری امسال و اقدامات فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده، کارگاه‌های آموزشی به کارگاه‌های آموزش در محیط واقعی کار تبدیل شد و از تمام ظرفیت‌های موجود برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده شده است و این اداره‌کل از روز اعلام با حمایت کامل مسئولان استانی و برنامه‌ریزی انجام شده، اقدامات عملی مورد نیاز را جهت ایفای نقش در مقابله با ویروس کرونا ارائه نموده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه برای فعالیت کارگاه‌های دوخت ماسک، مجوز‌های لازم از سازمان غذا و دارو گرفته شده است، افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، توسط اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان ماسک‌های تولیدی از نوع پارچه اسپان باند سه لایه که با پیگیری استاندار استان ، تهیه و به همراه سایر ملزومات مورد نیاز دوخت ماسک توسط این اداره‌کل در اختیار گروه‌های تولیدی پویش مردمی قرار می‌گیرد.

انصاری افزود: همکاران، کارآموزان و مربیان در مراکز مختلف استان در 8 مرکز، کانون‌های بسیج سازندگی، آموزشگاه‌ها و مؤسسات آزاد فنی وحرفه‌ای زنجان، آموزشکده فنی و حرفه‌ای خواهران قائم، مدارس و مراکز آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش، حضور پیدا کرده که آموزش‌های مهارتی را به همراه اخلاق حرفه‌ای در آموزش و این امر خداپسندانه به یاری هم استان‌یها شتافتند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از یک میلیون ماسک با همکاری داوطلبانه‌ی 231 نفر از عزیزان در23 کارگاه، در کنار دوخت  602 دست ملزومات بیمارستانی و 7 هزار و 700  دست لباس بیمارستانی تولید شده که از حیث تولید، در کنار استان‌های فارس و بوشهر جزو استان‌های برتر  است .

انصاری با اشاره به نقش و جایگاه آموزش‌های مهارتی مشتمل بر بخش‌های دانش، مهارت، بینش و توجهات زیست محیطی در مهار کرونا ویروس خاطر نشان کرد: همکاران و نیروهای جهادی اداره‌ کل و مراکز، از روز نخست شیوع ویروس کرونا در استان، همه روزه حتی ایام عید و روز‌های تعطیل در کارگاه‌ها مشغول دوخت ماسک بودند تا این ملزومات بهداشتی به موقع به دست مردم و کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی برسد.

تقویت روحیه جهادی

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان یکی از مهمترین دستاوردهای دوخت ماسک تقویت روحیه جهادی، شناسایی فرصت‌های موجود در شیوه امداد‌رسانی و تهیه اقلام ضروری مورد نیاز و از نظر اقتصادی و شرایط عملی ایجاد اشتغال خانگی با ایجاد حس همکاری در رعایت نکات اعلامی مبنی بر فاصله‌گذاری اجتماعی و شعار در خانه بمانیم و تأمین حداقل شرایط اقتصادی مورد نیاز در شرایط بحرانی است.

انصاری افزود: ماسک‌ها پس از دوخت و آماده‌سازی مطابق با پرتکل خاص استریل و بسته‌بندی به‌صورت ویژه انجام و از طریق پویش مردمی تشکیل شده، با قیمت تمام شده در اختیار شرمت تعاونی داروسازان قرار داده است.

وی از تمامی هم استانی‌هایی که دراین امر خیرخواهانه و جهادی مشارکت کرده‌اند تقدیر نمود و خواهان مشارکت حداکثری تمامی جهادگران در جهت رفع نیازها و تلاش در راستای شکست کرونا شد./ ز.ا

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانکل فنی و حرفه‌ای زنجانتولید ماسککرونا
sedayezanjannews.ir/nx1731


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»