کد خبر: 1756
1399/02/10 - 11:41


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد:

توزیع بسته‌های معیشتی و تأمین نان یک ماه نیازمندان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به این‌که در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و با آغاز ماه رمضان طرح ضیافت همدلی در قالب کمک مومنانه در حال اجراست، گفت: در قالب این طرح بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به این‌که در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و با آغاز ماه رمضان طرح ضیافت همدلی در قالب کمک مومنانه در حال اجراست، گفت: در قالب این طرح بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری- تحلیلی صدای زنجان با بیان این‌که با توجه به شیوع بیماری کرونا و آسیب ناشی از آن معیشت اقشار ضعیف تحت تأثیر قرار گرفته است، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان با همکاری نانوایان محل، هزینه یک ماه نان نیازمندان از سوی اوقاف تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: برای کمک به این نیازمندان یک هزار و 100 بسته غذایی نیز توسط اوقاف از ابتدای ماه رمضان امسال تاکنون تهیه و توزیع شده است که ارزش غذایی هر بسته 400 هزار تومان برآورد می‌شود.

به گفته این مسئول با توجه به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر کمک و مواسات مومنانه، این امر به عنوان یک رویکرد در سازمان اوقاف و به تبع آن در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مد نظر قرار گرفته است.

استفاده از ظرفیت مساجد دارای موقوفه برای کمک به نیازمندان

وی در ادامه به استفاده از ظرفیت مساجد دارای موقوفه برای کمک به نیازمندان اشاره کرد و افزود: از ظرفیت مساجد دارای موقوفه برای کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان استفاده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان در مساجد و بقاع متبرکه یادآور شد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تجمع در مساجد، ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با هدف تقویت فضای معنوی انس با قرآن کریم و دعا و مناجات در جامعه برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که برنامه‌های ماه مبارک رمضان به صورت سخنرانی فضای مجازی اجرا می‌شود، ادامه داد: در همین راستا از طریق مراکز افق نیز توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان انجام می‌شود.

 حجت‌الاسلام کرمی با یادآوری این‌که نظافت و ضدعفونی ضریح، شبستان و... در بقاع متبرکه و مساجد به صورت روزانه انجام می شود، ادامه داد: اجرای ترتیل‌خوانی و جزءخوانی در بقاع متبرکه و پخش در فضای مجازی و برنامه تفسیر قرآن کریم از دیگر برنامه‌های این ایام است./ ا.ا

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجاناداره اوقاف و امور خیریه استان زنجانکمک مومنانهرزمایش همدلی
sedayezanjannews.ir/nx1756


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»