کد خبر: 1836
1399/02/16 - 10:43


ثبت نام بیش از هزار و 700 نفر برای بیمه بیکاری

رئیس و کارشناس ارشد امور فنی و بیمه شدگان استان با بیان اینکه برای حمایت از افراد بیکار شده تحت پوشش تامین اجتماعی در ایام کرونا، بیمه بیکاری تعلق می­گیرد: تاکنون هیچ پرداختی برای این افراد انجام نشده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان/ رئیس و کارشناس ارشد امور فنی و بیمه شدگان استان با بیان اینکه برای حمایت از افراد بیکار شده تحت پوشش تامین اجتماعی در ایام کرونا، بیمه بیکاری تعلق می­گیرد: تاکنون هیچ پرداختی برای این افراد انجام نشده است.

جبار عالمی در گفتگو با صدای زنجان اظهار کرد: دولت برای حمایت از افرادی که در ایام کرونا از کار خود بیکار شدند سامانه­ کارا را برای ثبت نام این افراد در نظر گرفته که این سامانه در اختیار اداره کار و تعاون و رفاه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه برخی از ثبت نام کنندگان مشمول این طرح نیستند، تصریح کرد: کسانی که مشمول قانون کار باشند و کارفرما سه درصد حق بیمه بیکاری آن‌ها را پرداخت کرده باشد، مشمول دریافت بیمه بیکاری میشوند  و اگر متقاضیان مشمول شرایط دریافت بیمه بیکاری نباشند، پیامک «عدم شمول» برایشان ارسال میشوند.

به گفته رئیس و کارشناس ارشد امور فنی و بیمه شدگان استان زنجان، تاکنون یک هزار و 770 نفر از متقاضیان را اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان به سازمان تامین اجتماعی معرفی کرده که از میان آنها حدود یک هزار و 300 نفر واجد دریافت بیمه بیکاری هستند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از ابلاغ این برنامه هیچ پرداختی در راستای بیمه بیکاری انجام نشده است، گفت: در ابتدا میبایست از صندوق توسعه ملی اعتبار لازم تامین و شیوه نامه اجرایی آن از سوی وزارخانه ابلاغ و به حساب تامین اجتماعی واریز شود تا بیمه بیکاری به افراد واجد شرایط تعلق بگیرد.

عالمی ادامه داد: بیمه بیکاری 3 ماه اسفند سال 98 و فروردین و اردیبهشت امسال در این طرح قرار دارد و فقط پرداختیهای بیمه بیکاری برای این مدت و طبق قانون کار واریز میشود./ ز.ا

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانسازمان تامین اجتماعی استان زنجانواحد امور فنی و بیمه شدگان استان زنجانبیمه بیکاری
sedayezanjannews.ir/nx1836


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»