کد خبر: 1887
1399/02/17 - 15:8


خسارت 200 میلیونی کرونا به اتاق اصناف در پی عدم برگزاری نمایشگاه بهاره

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به کنسلی برگزاری نمایشگاه بهاره در اواخر سال 98 به علت کروناویروس و به نتیجه نرسیدن برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته گفت: عدم برپایی نمایشگاه، خسارت 200 میلیون تومانی به اتاق اصناف استان وارد کرد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به کنسلی برگزاری نمایشگاه بهاره در اواخر سال 98 به علت کروناویروس و به نتیجه نرسیدن برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته گفت: عدم برپایی نمایشگاه، خسارت 200 میلیون تومانی به اتاق اصناف استان وارد کرد.

سیدمحمود موسوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان با اشاره به شیوع کروناویروس و تاثیر آن در کاهش عرضه و تقاضا اظهار کرد: قبل از صدور بخشنامه تعطیلی صنوف و در روزهای ابتدایی شیوع کروناویروس در شهر، برخی از صنوف خدماتی از جمله رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها به دلیل به صفر رسیدن میزان مراجعات مردمی، تعطیلی واحد خود را تا اطلاعات ثانوی اعلام کردند. در همین رابطه نیز اتاق اصناف به منظور پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و در راستای حفظ سلامتی عموم با همکاری اداره اماکن نسبت به تعطیلی و پلمب قهوه‌خانه و قلیان‌سراها اقدام کرد.

موسوی با اشاره به کنسلی برگزاری نمایشگاه بهاره در اواخر سال 98 به علت کروناویروس و به نتیجه نرسیدن برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته گفت: عدم برپایی نمایشگاه، خسارت 200 میلیون تومانی به اتاق اصناف استان وارد کرد.

رئیس اتاق اصناف استان با بیان اینکه به جز صنوف فعال در حوزه لوازم‌التحریر و کیف و کفش بچگانه که در ایام بازگشایی مدارس بازارشان رونق می‌یابد، 80 درصد کسبه در اسفندماه و فرارسیدن عید نوروز سود می‌کنند، اضافه کرد: کرونا به معنای واقعی کلمه شب عید اصناف را هدف قرار داد، علاوه بر آن عدم ورود مسافر از یک سو و مصادف شدن ماه رجب و شعبان با اسفندماه 98 و فروردین‌ماه سال جاری که با ورود کروناویروس همزمان شدند ضربه جبران ناپذیری را به بسیاری از کسب‌وکارهای دخیل در مراسم جشن و عروسی به ویژه مزون‌ها، خیاطی‌ها، تالاری‌ها و آرایشگرها وارد کرد که تا به امروز ادامه دارد.

موسوی ادامه داد: در حال حاضر سالن‌های زنانه تعطیل است و آرایشگاه‌های مردانه 10 روز است که مجوز از سرگیری فعالیت را دریافت کرده‌اند./ ل.م

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانکرونااتاق اصناف استان زنجاننمایشگاه بهاره زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1887


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»