کد خبر: 1888
1399/02/17 - 15:27


مدیرکل بیمه سلامت استان:

50 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: امسال با مراکز ترک اعتیاد قرارداد منعقد می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- خدیجه ابراهیم‌خانی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اقدامات بیمه سلامت در ایام کرونا اظهار کرد: با شیوع کرونا بیمارانی که مبتلا به این بیماری بوده و تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند بیمه سلامت تصمیم به پوشش این بیماران مشکوک و یا مبتلا به کرونا کرد که در کم‌ترین زمان ارزیابی وسع این افراد انجام شد.

وی تصریح کرد: در 24 تا 48 ساعت ارزیابی وسع افراد مبتلا و یا مشکوک به بیماری کرونا توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام و نتایج آن مشخص شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در ادامه به دیگر اقدامات بیمه سلامت در راستای کاهش مراجعات افراد متقاضی بیمه سلامت افزود: برای کاهش مراجعات مکرر به دفاتر پیشخوان، افرادی که دفترچه سلامت آنها تا اول اسفند اعتبار و برگ سفید داشت، اعتبار دفترچه آنها تا پایان خرداد تمدید شد.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون بیش از 70 درصد خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی ارائه میشود، گفت: الکترونیکی خدمات در ایام کرونایی بسیار موثر بود بطوریکه در این مدت پرونده 20 برگ هربیمار بستری در بیمارستان از 20 برگ به 2 برگ کاهش یافت که برآورد میشود خدمات ارائه شده در این ایام تا 90 درصد الکترونیکی بوده است.

پرداخت مطالبات مراکز درمانی

پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی، داروخانه ها، مراکز درمانی خصوصی نیز یکی از اقدامات بیمه سلامت در ایام کرونا بود که این مسئول در این باره خاطر نشان کرد: با توجه به کاهش بودجه دانشگاه علوم پزشکی استان در پیشگیری و درمان بیماران کرونا، بیمه سلامت 4 ماه از مطالبات مانده از سال 97 و 10 ماه از دیماه سال 98 را بالغ بر 140 میلیارد تومان را پرداخت کرد.

وی ادامه داد: مطالبات داروخانه های استان نیز تا دیماه و مراکز غیردولتی طرف قرارداد بیمه سلامت تا بهمن ماه سال گذشته پرداخت شده است.

ابراهیم خانی به هزینه های بالای درمان هر بیمار مبتلا به کرونا اشاره کرد و ابراز کرد: با توجه به اینکه 90 درصد هزینه های درمانی بیماران بستری و 70 درصد هزینه های بخش سرپایی توسط بیمه گر پرداخت میشود برای درمان هر بیمار مبتلا به کرونا حدود 6 میلیون تومان هزینه میشود که 5 میلیون و 100 هزار تومان از آن را بیمه پرداخت میکند و این مبلغ حق بیمه 6 تا 7 نفر را محسوب میشود.

افزایش تعرفه های درمانی

وی در ادامه به افزایش تعرفه های درمانی اشاره کرد و گفت: امسال تعرفه جدید توسط شورای عالی بیمه اعلام شده که براساس آن تعرفه مراکز درمان دولتی ۱۷ ، ویزیت مراکز خصوصی و غیر دولتی ۲۰ درصد افزایش و در بخش هتلینگ و بستری نیز ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان حق بیمه هر فرد در یکسال را 6 صد و 68 هزار و 400 تومان عنوان کرد و افزود: این مبلغ برای هر فرد در نظر گرفته شده که بتوانند به مدت یکسال از خدمات بیمه-ای بیمه سلامت بهره مند شوند.

وی از شهروندانی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند خواست که از این فرصت استفاده کرده و برای دریافت دفترچه درمانی به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند چرا که  ارزیابی وسع حدود 30 روز و صدور دفترچه نیز 10 روز زمان میبرد.

برنامه های بیمه سلامت

این مسئول در این نشست، به برنامه‌های این اداره کل در سال 99  اشاره کرد و گفت: امسال اعتبار لازم برای انعقاد عقد قرار داد با مراکز ترک اعتیاد استان تامین شده که امیدواریم عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت به سمت سلامت محوری پیش میرود، خاطرنشان کرد: طرح مشوق‌های بیمه ای یکی از برنامه های بیمه سلامت در راستای سلامت محوری است که این طرح امسال برای نخسین بار در کشور در استانهای گلستان و زنجان به صورت پایلوت انجام میشود.

ابراهیم خانی  ادامه داد: براساس این طرح افرادی که مبتلا به بیماری مزمن بوده و دارای دفترچه بیمه سلامت هستند میتوانند به صورت خود اظهاری در سامانه بیمه سلامت مشخصات خود را ثبت کنند و در مدت یکسال در صورت کنترل و یا کسب میزان قابل قبول از سامانه از مشوقهای این طرح بهره مند شوند.

وی استحقاق سنجی را یکی از برنامه های این بیمه گر عنوان کرد و اظهار کرد: براساس این طرح در راستای کاهش مصرف کاغذ و مراجعات مکرر بیمه  شدگان به دفاتر پیشخوان برای تمدید یکسال بیمه خود، امکان استفاده دوباره از برگه-های سفید وجود دارد به طوریکه در مطبهایی که امکان نسخ نویسی الکترونیکی وجود دارد با رجوع به پایگاه اطلاعات بر خط بیمه شدگان از اعتبار دفترچه  سلامت اطلاع یابند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خاطر نشان کرد: هم اکنون در ۱۰۰ درصد بیمارستان های دولتی استان تبادل الکترونیکی اسناد انجام می‌شود و امسال این طرح به مراکز و بیمارستان های غیردولتی نیز استقرار می یابد.

12 هزار نسخه در ماه

 وی در ادامه با اذعان به اینکه ماهانه به صورت متوسط حدود 12 هزار نسخه در استان پیچیده میشود،  گفت: طبق آخرین آمار حدود ۶۸ درصد در مراکز و مطبهای استان نسخه‌نویسی الکترونیکی انجام و از 190 مطب قرار داد نیز 129 مطب نسخ به صورت الکترونیکی نوشته می گردد.

به گفته این مسئول، هم اکنون حدود 50 درصد جمعیت استان زنجان از دفترچه سلامت برخوردارند./ انتهای پیام


صدای زنجانسازمان بیمه سلامتجمعیت تحت پوشش بیمه سلامت
sedayezanjannews.ir/nx1888


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»