کد خبر: 1890
1399/02/17 - 15:58


اجرای پروژه سدتنظیمی پاوه‌رود طارم؛ منوط به آغاز عملیات عمرانی سد مشمپا

فرماندار طارم با اشاره به ظرفیت نزدیک به 2 میلیون مترمکعبی بند تنظیمی پاوه رود که بخشی از پروژه بزرگ سد "مشمپا" است، گفت: این پروژه ذیل پروژه سد حاکی مشمپا تعریف شده است یعنی ردیف اعتبار جداگانه‌ای ندارد، در نتیجه آغاز هر گونه عملیات اجرایی در این سد منوط به از سرگیری فعالیت‌ها در سد مشمپا است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- فرماندار طارم با اشاره به ظرفیت نزدیک به 2 میلیون مترمکعبی بند تنظیمی پاوه رود که  بخشی از پروژه بزرگ سد "مشمپا" است، گفت: این پروژه ذیل پروژه سد حاکی مشمپا تعریف شده است یعنی ردیف اعتبار جداگانه‌ای ندارد، در نتیجه آغاز هر گونه عملیات اجرایی در این سد منوط به از سرگیری فعالیت‌ها در سد مشمپا است.

ستار صفری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی در شهرستان طارم در پاسخ به اقدام مسئولان استانی در رابطه با حفظ آب برای سرسبزی باغات و رونق این بخش اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت نیرو در مدیریت یکپارچه حوزه آبخیز، هر گونه تصمیم‌گیری در زمینه آب فراتر از حد شهرستان و استان است.

صفری در رابطه انتظار بیش از 10 ساله طارمی‌ها برای تکمیل پروژه سد پاوه‌رود اعلام کرد: این پروژه ذیل پروژه سد حاکی مشمپا تعریف شده است یعنی ردیف اعتبار جداگانه‌ای ندارد، در نتیجه آغاز هر گونه عملیات اجرایی در این سد منوط به از سرگیری فعالیت‌ها در سد مشمپا است.

وی با اشاره به ظرفیت نزدیک به 2 میلیون مترمکعبی بند تنظیمی پاوه رود که  بخشی از پروژه بزرگ سد "مشمپا" است، تاکید کرد: مشکل بسیاری از پروژه‌های عمرانی به محدودیت منابع مالی برمی‌گردد، امیدواریم با پیگیری مسئولان این مشکلات نیز رفع شده و شاهد شروع به کار پروژه سد مشمپا باشیم.

به گزارش صدای زنجان سد تنظیمی پاوه رود از نوع سدهای مختلط خاکی سنگریزه‌ای با هسته رسی و متحرک بتنی و با اعتبار اولیه بالغ بر 500 میلیارد ریال در نزدیکی روستای پاوه‌رود، شهرستان طارم و 125 کیلومتری شهر زنجان قرار دارد. این سد در سال 89 کلنگ زنی شده اما در حال حاضر به صورت نیمه کاره رها شده است.

این سد در 120 کیلومتری پایین دست سد مخزنی "مشمپا" قرار دارد. این طرح یکی از طرح‌های مصوب ابتدای انقلاب اسلامی است که در صورت تکمیل آن پیش‌بینی می‌شود تحولات بزرگی در عرصه کشاورزی طارم که در بخشی از فصول سال به ویژه تابستان با مشکل کم آبی مواجه است، ایجاد کند./ ل.م

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانسد تنظیمی پاوه رود طارمسد مشمپافرمانداری طارم
sedayezanjannews.ir/nx1890


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»