کد خبر: 2125
1399/02/27 - 14:49


36 برنامه ویژه‌ی روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی

همزمان با بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، 36 برنامه در استان زنجان برگزار می شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- همزمان با بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، 36 برنامه در استان زنجان برگزار می شود.

امیر ارجمند، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای زنجان با اعلام این خبر گفت: همزمان با بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی 36 برنامه در استان زنجان برگزار می شود.

وی ادامه داد: رونمایی از اشیاء مرمت شده، تجلیل از خادمین و حافظین میراث فرهنگی، افتتاحیه موزه¬های جدید، اهداء مجوز موزه¬های خصوصی و مجموعه داری، نشست خبری با اصحاب رسانه، آغاز مرمت چندین بنای تاریخی در سطح استان، غبارروبی از مزار شهدا از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجانگفت: همچنین  چاپ و نصب بنرهای گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه در سطح شهر از دیگر اقداماتی است که به همین مناسبت توسط این اداره انجام می¬ گردد.

وی با اشاره به اینکه موزه‌ها شناسنامه بشر هستند، افزود: موزه‌ها در عصر حاضر جایگاه ویژه‌ای در توسعه و پیشرفت صنعت جهانگردی ایفا می‌کنند. در این میان وجود موزه‌های تاریخی که علاوه بر جذابیت می‌تواند عامل مهمی در معرفی فرهنگ و تمدن جامعه ی میزبان باشد..همچنین به واسطه اشیایی که در موزه‌ها نگهداری می‌شوند ما می‌توانیم با فرهنگ و تمدّن هر قوم و ملّتی آشنا شویم./ ز.ع

انتهای پیام

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجاناداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجانروز جهانی موزههفته میراث فرهنگی
sedayezanjannews.ir/nx2125


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»