کد خبر: 3927
1399/05/12 - 11:19


بخشی از خانه تاریخی حکیمیان زنجان مرمت می‌شود

یک میلیارد ریال اعتبار برای این کار تخصیص پیدا کرده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - مدیرکل میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از آغاز مرمت بخشی از خانه حکیمیان خبر داد.

امیر ارجمند گفت: مرمت بخشی از خانه حکیمیان از 10 تیرماه آغاز شده است و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

ارجمند افزود: تعمیرات و تعویض تاسیات الکتریکی، آبرسانی و گازرسانی، گچ‌کاری دیوارها، لکه‌گیری و نقاشی در بخشی از این بنای تاریخی در حال انجام است. میزان اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه مرمتی در حدود یک میلیارد ریال و از محل اعتبارت ملی است.

 او گفت: برنامه میراث فرهنگی پایان این بخش مرمت‌خانه حکیمیان تا پایان تابستان است. بعد از اتمام مرمت این بخش از خانه حکیمیان به خانه ملیله زنجان تبدیل خواهد شد.

 مدیرکل میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بیان داشت: خانه تاريخي حكيميان از دو بنا تشكيل شده كه يكي از آنها متعلق به دوره مظفرالدين شاه قاجار است و مساحتي بيش از 900 متر دارد و بناي ديگر متعلق به اواخر دوره پهلوي اول و اوايل پهلوي دوم است كه بيش از 200 متر مساحت دارد. مجموع مساحت اين دو بنا 1200 متر است.

خانه حکیمیان بنای ثبت شده در فهرست میراث ملی و متعلق به دوره قاجار است که در کوچه شهدا معروف به عباسیه شهر زنجان قرار دارد./ روابط عمومی میراث فرهنگی/

انتهای پیام


صدای زنجانخانه تاریخی حکیمیان زنجانمدیرکل میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگیخانه ملیله زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3927


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»