کد خبر: 2127
1399/02/27 - 15:29


ملی‌پوش زنجانی تیم ملی بوکس در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان:

مسگری می‌کردم

دل‌بسته بوکس هستم

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- عضو زنجانی تیم ملی بوکس ایران با اشاره به دغدغه‌های مالی ورزشکاران می‌گوید: می‌خواهم به جز ورزش، دغدغه دیگری نداشته باشم. برای برطرف کردن دغدغه مالی در مسگری کار می‌کردم اما به دلیل حضور در اردوها نتوانستم در سر کار حاضر شوم. راستش دلبسته بوکس هستم و دل کندن از آن برایم راحت نیست.

طوفانِ زنجان

طوفان شریفی، از مشت‌زنان زنجانی‌ست که از 10 سالگی فعالیت ورزشی خود را در رشته کونکفو آغاز کرده و از سال 90 بوکس را به دلیل علاقه‌ای که به این رشته داشته، برگزیده است. طوفان، شاید یکی از ستاره‌های ورزش بوکس ایران است که با تمرین‌های سخت مجدانه می‌تواند در مسابقات جهانی و المپیکی، طوفان به راه بیاندازد.

این ورزشکار 22 ساله زنجانی با اشاره به 2 مدال انتخابی تیم دانشجویان، 2 مدال طلای بزرگسالان، شرکت در تورنمنت مجارستان، شرکت در تورنمنت احمد کومرت ترکیه و کسب مدال نقره، شرکت در مسابقات بوکس گزینشی المپیک در قاره آسیا جهت دریافت سهمیه المپیک که در شهر امان پایتخت اردن برگزار شد، (پس از یک برد، با فاصله کم از حریف ازبکستانی باخت) اضافه می‌کند: در حالی‌ که قرار بود رقابت‌های بوکس انتخابی المپیک در سطح جهانی برای المپیک توکیو اواسط اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی فرانسه برگزار شود، با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و تعویق یک ساله بازی‌های المپیک توکیو، این رقابت‌ها نیز به تعویق افتاد.

محمدعلی یا همان کاسیوس مارسلوس کِلِی و مایک تایسون از مشت‌زن‌ها و بوکسورهای حرفه‌ای دنیا، الگوهای طوفان برای موفق شدن در مسیر پرفراز و نشیب رشته بوکس هستند. او می‌گوید: برای رسیدن به آرزویش یعنی ادامه بوکس آن هم به شکل حرفه‌ای، هیچ‌گاه این ورزش را کنار نمی‌گذارد.

طوفان که از الان به حضور در مسابقات حرفه‌ای فکر می‌کند، امیدوار است تا با راه‌اندازی مسابقات لیگ بوکس، بتواند اولین قدم را برای درست کردن آینده‌ای که برای خود در ذهنش ساخته است، بردارد.

لطفا حمایت کنید

مشت‌زن زنجانی با اشاره به مدال طلای بزرگسالان و حضور در مسابقات گزینشی المپیک می‌گوید: در رشته‌های مختلف قهرمانان آسیایی و المپیکی زیادی داریم، طبیعی است که انتظار آن‌ها از مسئولان به دلیل تعداد مدال‌ها بیشتر از من باشد. به هیچ عنوان بوکس را با این رشته‌ها مقایسه نمی‌کنم، ادعایی هم ندارم. بوکس ایران زیاد در مسابقات برون مرزی حضور نداشته است. در رشته بوکس، طلای بزرگسالان نداریم، جزو اولین‌ها در رشته بوکس هستم. از مسئولان استان می‌خواهم کمی بیش‌تر به بوکس بها دهند.

عضو تیم ملی بوکس ایران با اشاره به دغدغه‌های مالی ورزشکاران تاکید می‌کند: می‌خواهم به جز ورزش، دغدغه مالی نداشته باشم. برای برطرف کردن دغدغه مالی در مسگری کار می‌کردم اما به دلیل حضور در اردوها نتوانستم در سر کار حاضر شوم. راستش دلبسته بوکس هستم و دل کندن از آن برایم راحت نیست!

در آرزوی راه‌اندازی لیگ بوکس

وی خطاب به مسئولان ورزشی می‌گوید: اگر خواهان ادامه ورزش بوکس به شکل حرفه‌ای هستیم باید دغدغه‌های مالی ورزشکار را نیز برطرف کنیم. برای رسیدن به مدارج بالا در این رشته باید حمایت‌های‌مان هم حرفه‌ای باشد. در حال حاضر بیمه ورزشی معمولی دارم، حمایت مالی مسئولان در حد تامین مخارج ایاب و ذهابم است. منتظرم با راه‌اندازی لیگ بوکس و حضور در مسابقات، شرایطم بهبود یابد.

بوکس؛ فقط تا 20 سالگی!

عضو تیم ملی بوکس ایران با اشاره به فعالیت ورزشکاران مستعد در رده‌های نوجوانان و جوانان از عدم برنامه‌ریزی‌ها برای فعالیت آن‌ها در رده بزرگسالان که سکوی پرتابی برای حضور در میادین ملی و فراملی است گلایه کرد و گفت: ورزشکاران زنجانی که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها فرصت حضور در مسابقات رده بزرگسالان را از دست می‌دهند، در صورت حمایت مسئولان و دلسوزان ورزشی می‌توانند برای شهر و کشور خود افتخارآفرینی کنند. به نظرم در زنجان چنین افراد مستعدی کم نیستند!

تعداد ورزشکاران نخبه ما آنقدر زیاد نیست که نتوان از آن‌ها حمایت کرد. به نظر می‌رسد مسئولان دستگاه‌های مرتبط می‌توانند با حمایت از این ورزشکاران شور و انگیزه را در جوانان ایجاد کنند.

زمانی که جوانان و نوجوانان ورزشکار در رشته‌های مختلف، عدم حمایت و عدم تحقق وعده‌های مسئولان برای توسعه و رشد ورزش را می‌بینند، خیلی زود از ورزش دل‌زده می‌شوند. یکی از این رشته‌ها، بوکس است که به دلیل نبود رده بزرگسالان، ورزشکاران مستعد هنرنمایی خود را در رده‌های نوجوانان و جوانان یعنی تا حدود 20 سالگی می‌توانند در معرض عموم بگذارند و برای شهر و دیار خود افتخارآفرینی کنند.

طوفان که بدون توجه به این محدودیت، برای حضور در میادین ورزشی بین‌المللی برای چندمین بار تجربه‌های گرانسگی داشته است، معتقد است: با وجود فعالیت ورزشکارهای مستعد در زنجان، زمینه برای حضور آن‌ها در مسابقات رده‌های بالا (بزرگسالان) فراهم نیست.

وی با اشاره به فعالیت یک سالن تخصصی بوکس واقع در منطقه بی‌سیم زنجان می‌گوید: تا آنجایی که اطلاع دارم سالن جدیدی نیز در منطقه اراضی در حال احداث است. با این وجود معتقدم وضعیت رشته بوکس در زنجان با توجه به استعدادهای موجود هنوز رضایت‌بخش نیست.

عضو تیم ملی بوکس با اشاره به نبود رده بزرگسالان در رشته بوکس در زنجان تصریح می‌کند: متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت‌ها برای حضور در مسابقات رده بزرگسالان، بسیاری از ورزشکاران مستعد پس از 20 سالگی برای همیشه بوکس را کنار می‌گذارند. از مسئولان تقاضا دارم تا برای رشد و توسعه این رشته، مجدانه تلاش کنند.

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانطوفان شریفیتیم ملی بوکسهیأت بوکس زنجان
sedayezanjannews.ir/nx2127


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»