کد خبر: 9964
1402/04/27 - 9:21


گفت‌وگوی صدای زنجان با دارنده کمربند قهرمانی «مسابقات بهترین‌های بوکس کشور»؛

برای حالِ خوبم، می‌جنگم!

طوفان شریفی: هر چند حمایت‌های مسئولان از مشت‌زن‌ها و رشته بوکس قابل قبول نیست اما عمیقا باور دارم که باید جهان را، تسلیمِ آرزوهایم کنم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی: طوفان شریفی، عضو تیم ملی بوکس که خود را برای مسابقات آسیایی هانگژو آماده می‌کند، چند روز پیش توانست در وزن 92 کیلوگرم، صاحب کمربند قعهرمانی مسابقات «بهترین‌های بوکس کشور» شود.

مسابقه «بهترین‌های بوکس کشور» روز پنج شنبه 22 تیرماه 1402 به میزبانی «شهر رودهن» شهرستان دماوند استان تهران  برگزار شد.

در این مسابقات طوفان شریفی، بوکسور زنجانی توانست در وزن 92 کیلوگرم، حریف خود را شکست داده و صاحب کمربند قهرمانی شود.

طوفان شریفی که جزو اعضای تیم ملی برای اعزام به مسابقات آسیایی کشور است، در گفت‌و گو با صدای زنجان می‌گوید: «کمربند قهرمانی» را در مسابقه بهترین‌های بوکس کشور که در رودهن دماوند برگزار شد را به دست آوردم. در اردوی دوم انتخاب مسابقات آسیایی بودم که عنوان شد در این مسابقه نیز باید بازی کنم و من هم برای شرکت در این مسابقات حضور یافتم.

 او ادامه داد: این مسابقات به صورت تک بازی در هر وزن برگزار شد که در نهایت به بوکسورهای برتر اوزان، کمربند طلایی قهرمانی، تندیس، حکم و جایزه نقدی اهدا شد.

این بوکسور با بیان اینکه مدال آوران کشوری در مسابقه بهترینهای بوکس کشور با هم رقابت کردند، گفت: این یک مسابقه، شروعی برای مسابقات حرفه‌ای است که دارند روی آن کار می‌کنند تا جا کار بیفتد.

وی با بیان اینکه چند ماه گذشته توانسته است مدال برنز آسیا را از آن خود کند، اظهار کرد: حدود 6 ماه پیش بود که در مسابقات آسیایی برنز گرفتم و امیدوارم در فصل جدید این دوره از مسابقات هم مدال و سهمیه المپیک بگیریم.

این بوکسور افزود: اکنون در دومین اردوی انتخابی بازی‌های آسیایی (هانگژوی چین) هستم و همه مسابقات انتخابی‌ را شکست دادم و خوشبختانه جزو 5 یا 6 نفر اعزامی این دوره از مسابقات هستم.

شریفی با اشاره به اینکه حدود 80 روز به آغاز مسابقات آسیایی باقی مانده است، گفت: امسال مسابقات بازی‌های آسیایی در «هانگژوی چین» برگزار خواهد شد که قبل آن اردوی مشترکی با کشور اردن داریم که احتمالا به این اردو رفته و اگر تورنومنتی برای بازی‌های آسیایی باشد و یا اردوی مشترکی به آنجا خواهیم رفت و سپس به بازی‌های آسیایی اعزام خواهیم شد.

«بوکس» ورزش خشنی نیست

شریفی، از سن 10 سالگی وارد دنیای ورزش شده و ازاوایل دهه 90 بوکس را به عنوان رشته حرفه‌ای دنبال می‌کند.

عضو زنجانیِ تیم ملی بوکس، بارها در مسابقات آسیایی و جهانی حضور داشته و موفق به کسب مدال‌های خوشرنگ شده است و یکی از بوکسورهای مطرح ایران محسوب می‌شود.

کسب ۲ مدال انتخابی در تیم دانشجویان، ۲ مدال طلای بزرگسالان، شرکت در تورنمنت مجارستان، شرکت در تورنمنت احمدکومرت ترکیه و کسب مدال نقره، شرکت در مسابقات بوکس گزینشی المپیک در قاره آسیا از عناوینی است که شریفی کسب کرده است.

 وی با بیان اینکه «بوکس» ورزش خشنی نیست، گفت: برخلاف تصور برخی که از افراد که بوکس را ورزش خشنی می‌بینند؛ این ورزش، ورزش خشنی نیست. ولی آسیب‌های جسمی که هنگام مبارزه ممکن است وارد شود، بیشتر روی صورت ورزشکاران است و چون صدمات نمود بیشتری دارد از همین رو احساس می‌شود که این ورزش ورزش خشنی است  در حالی که خیلی کم خطرتر از سایر ورزش‌ها است و پارگی تاندون و یا شکستگی استخوان در این ورزش دیده نمی‌شود.

ذهنِ طوفانیِ طوفان

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با گلایه از عدم حمایت‌ها در استان از ورزش افزود: از گذشته تا به امروز کسی در حوزه ورزش از ورزشکاران چه در استان زنجان و چه در سایر استان‌ها چندان حمایت نکرده است.

شریفی با بیان اینکه بوکس در کشورهای دیگر به مراتب وضعیت بهتری دارد ولی در ایران نمی‌توان به چشم یک حرفه به آن نگاه کرد، گفت: «بوکس» رشته پر درآمدی در دنیا است و هر کسی که به ورزش بوکس ورود دارد می تواند نتیجه خوبی داشته باشد اما در ایران این وضعیت چندان فراهم نیست.

شریفی با بیان اینکه مجبور به ادامه در ورزش بوکس هستم، گفت: چندین سال است که در این رشته فعالیت دارم و اگر چه در سطح کشور چندان مقامی کسب نکرده‌ام، اما در استان اولین نفری بودم که طلای قهرمانی بوکس کشوری را به دست آورد که افتخار بزرگی بود چرا که در استان کسی در این زمینه مدالی کسب نکرده بود.

این ورزشکار با بیان اینکه مدال‌آوری در این ورزش بسیار سخت است، اظهار کرد: کشورهای بسیاری در زمینه بوکس حرفی برای گفتن دارند که آمریکا، هند، مجارستان، ازبکستان، کوبا، انگلیس از مطرح ترین آنها است. ضمن اینکه هر یک از این کشورها هر کدام چندین بوکسور خوب در رده وزنی متفاوت دارد.

وی در این خصوص ادامه داد: بوکس مثل برخی از ورزش‌ها نیست که تنها دو کشور در آن حرفی برای گفتن داشته باشد بلکه در این ورزش چندین وچند کشور خوب عمل می‌کنند و حتی کشورهایی هم که تیمی خوبی هم ندارند، در چند وزن، بوکسور خوب دارند که همین امر باعث میشود که مدال آوری در این ورزش در سطح جهان سخت باشد. چرا که هم ورزشکاران خوبی در سطح جهان در این رشته وجود دارد و هم سرمایه گذاری‌های کشورها روی این ورزش بسیار قوی است.

 وی با بیان اینکه «بوکس» در ایران آینده ندارد، اظهار کرد: در کشورهای دیگر حمایت‌ها به نحوی است که ورزشکار می‌تواند با تلاش بسیار دیده شود، اما در ایران اگر هم مدال بیاورید چندان حمایتی از شما نمی‌شود.

این بوکسور افزود: خواهش من از مسئولان استانی و کشوری این است که به ورزش توجه بیشتری داشته باشند. چرا که به عنوان یک ورزشکار وقتی افرادی که از من می‌پرسند تا فرزندان خود را در این رشته به صورت حرفه‌ای وارد کنند یا خیر، واقعا نمیدانم چه جوابی به آنها بدهم! شاید اگر یک میزان شرایط بهتر شود، من بتوانم با خیال راحت بگویم که به این ورزش ورود کنند، اما در حال حاضر به این موضوع بسیار فکر می‌کنم که باید چه جوابی بدهم؟

این ورزشکارها با اشاره به وضعیت نامناسب حمایت‌ها از ورزشکاران زنجانی در مقایسه با شهرهای دیگر نیز ادامه داد: در مقایسه با شهرهای دیگر نیز زنجان چندان حمایتی از ورزشکاران خود ندارد. من شاهد هستم که حمایت از ورزشکاران در شهرهای دیگر بهتر از زنجان صورت می‌گیرد. شاید چندان حمایتی هم نباشد اما به هر حال در مقایسه با زنجان وضعیت آنها بهتر است و همین موضوع آزاردهنده است.

با این حال شریفی که عاشق بوکس است به صدای زنجان گفت: برای حالِ خوبم، می‌جنگم!  هر چند حمایت‌های مسئولان از مشت‌زن‌ها و رشته بوکس قابل قبول نیست اما عمیقا باور دارم که باید جهان را، تسلیمِ آرزوهایم کنم.

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانطوفان شریفیبوکسمُشت‌زن
sedayezanjannews.ir/nx9964


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»