کد خبر: 2288
1399/03/01 - 13:1


اعلام میزان زکات فطره از دفتر آیت‌الله شبیری ‌زنجانی

دفتر آیت‌الله سید موسی شبیری‌ زنجانی میزان زکات فطره بر اساس قوت غالب گندم را ۱۲ هزار تومان اعلام کرد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- دفتر آیت‌الله سیدموسی شبیری‌زنجانی میزان زکات فطره بر اساس قوت غالب گندم را ۱۲ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دفتر آیت‌الله سیدموسی شبیری‌زنجانی میزان زکات فطره امسال بر اساس قوت غالب گندم را ۱۲ هزار تومان اعلام کرد که باید پیش از نماز عید فطر کنار گذاشته و در اسرع وقت پرداخت شود.

بنابر اعلام این مرجع تقلید شیعیان، شخصی که پرداخت زکات فطره بر او واجب استT باید برای خود و کسانی که نان‌خور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریبا ۳ کیلو و ۶۰۰ گرم) از خوراکی‌های رایج در منطقه خود (مانند گندم، برنج و ...)  یا مبلغ آن را به عنوان فطریه بپردازد.

با توجه به اینکه قیمت گندم و برنج در شهرهای مختلف، ممکن است اندکی متفاوت باشد، لذا مؤمنان می‌توانند معادل مقادیر مذکور را بر طبق قیمت محل زندگی خود، محاسبه و پرداخت کنند.

کفاره افطار غیرعمدی برای هر روز، یک مد طعام (حدود ۹۰۰ گرم به حساب گندم) است که در صورت اطمینان می‌توان قیمت آن را به مسکین داد تا به وکالت از مکلف، برای خودش این مقدار طعام بخرد.

بر این اساس، دفتر آیت‌الله العظمی شبیری‌زنجانی، مبلغ سه هزار تومان را برای کفاره افطار غیر عمدی و مبلغ ۱۸۰ هزار تومان را برای افطار عمدی هر روز تعیین کرده است که به مصرف آن می‌رساند.

موارد مصرف زکات فطره با موارد مصرف زکات مال تفاوتی ندارد؛ هر چند احتیاط مستحب آن است که فقط به فقرای شیعه، بلکه فقط به مساکین (یعنی فقرای به شدت نیازمند) پرداخت شود.

کسی که نماز عید فطر می‌خواند باید فطریه را پیش از نماز عید پرداخت کند و یا به این نیت کنار بگذارد ولی اگر نماز عید نمی‌خواند، باید تا غروب روز عید فطر، زکات فطره را پرداخت کند یا کنار بگذارد.

انتهای پیام


صدای زنجانآیت‌الله شبیری ‌زنجانیزکات فطره
sedayezanjannews.ir/nx2288


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»