کد خبر: 2303
1399/03/03 - 8:56


دستمزد کارگران ساختمانی را ساماندهی کنید

رئیس شرکت تعاونی صنفی ساماندهی استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی استان: متاسفانه تا به امروز دولت به وضعیت معیشت این قشر توجه نکرده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس شرکت تعاونی صنفی ساماندهی استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی استان با اشاره به جایگاه کارگران در عرصه تولید و به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشور گفت: متاسفانه تا به امروز دولت به وضعیت معیشت این قشر توجه نکرده است. این قشر خواهان دریافت هیچ کمک غذایی نیست، فقط از دولت تقاضا دارد دستمزدهایشان را در این وانفسای اقتصادی ساماندهی کند.

ابوذر نجفی، رئیس شرکت تعاونی صنفی ساماندهی استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی استان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی بخش قابل توجهی از کارگران فعال استان را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: با این وجود هنوز هیچ آمار شفاف و دقیقی از تعداد کارگران ساختمانی استان در دست نیست. به نظر می‌رسد فقط در شهرستان زنجان بیش از 30 هزار کارگر ساختمانی و فصلی در این حرفه فعالیت کنند.

وی با اشاره به وضعیت کارگران ساختمانی و تشدید شرایط کاری آن‌ها به دلیل کروناویروس ابراز کرد: آیا دولت قصد ارائه خدماتی از قبیل بهبود وضعیت دستمزد را در دستور کار دارد؟ آیا اصلا فکری و تصمیمی در این خصوص صورت گرفته است؟  مگر نمی‌دانند که کارگران با فروش نیروی کار و بازوی خود می‌توانند نانی به سفره خانواده خود ببرند؟ مگر نمی‌دانند که برای یک کارگر و استادکار ساختمانی در این شرایط بیکاری و فقر، از دست دادن یک روز کاری می‌تواند بر زندگی کارگران از لحاظ اقتصادی فاجعه بار باشد؟

نجفی با اشاره به مغفول ماندن وضعیت حقوق و دستمزد کارگران ساختمانی از سوی مسئولان رده بالای کشور عنوان کرد: متاسفانه تا به امروز دولت به وضعیت معیشت این قشر توجه نکرده است. این قشر خواهان دریافت هیچ کمک غذایی نیست، فقط از دولت تقاضا دارد دستمزدهایشان را در این وانفسای اقتصادی ساماندهی کند.

رئیس شرکت تعاونی صنفی ساماندهی استادکاران و کارگران فصلی و ساختمانی استان اضافه کرد: اگر مسئولان با تصور اینکه کارگران به ازای کاری که می‌کنند، حقوق‌شان را دریافت می‌کنند، یک بار خودشان هم به صورت کارمزدی حقوق بگیرند تا متوجه شوند، این قشر با چه سختی کسب درآمد می‌کنند، آن هم ناچیز!/ ل.م

انتهای پیام

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانتعاونی صنفی ساماندهی استادکاران و کارگران فصلیدستمزد کارگران ساختمانی
sedayezanjannews.ir/nx2303


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»