کد خبر: 2325
1399/03/03 - 19:31


خانه بومگردی آنام افتتاح شد

اقامتگاه بوم گردی به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و عید سعید فطر در مراسمی با حضور معاون عمرانی استانداری ،شهردار ، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مدیران استانی در زنجان افتتاح شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از افتتاح اقامتگاه بوم گردی به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و عید سعید فطر در مراسمی با حضور معاون عمرانی استانداری ،شهردار ، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مدیران استانی در زنجان خبر داد.

امیر ارجمند در گفتگو با پایگاه خبری صدای زنجان، گفت: اقامتگاه بوم گردی "آنام" با صرف اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال برای بازسازی، احیا و تجهیز این اقامتگاه همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور سلطانی معاون عمرانی استانداری ،یگانه شهردار و بیات منش مدیرکل اداره راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی در شهر زنجان افتتاح شد.

ارجمند افزود: مرمت و احیاء این اقامتگاه که 80 سال قدمت دارد، بیش از یک سال زمان برده است و در حال حاضر این اقامتگاه با 5 اتاق و ظرفیت 15 نفر در زنجان به صورت مستقیم  و غیر مستقیم زمینه اشتغال 10 نفر را فراهم کرده است.

وی گفت: میراث معنوی استان از جمله آداب و رسوم و سبک زندگی مناطق مختلف از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان محسوب می شودخانه‌های بوم‌گردی به علت بومی بودن مکان‌های مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی هستند و اقامتگاه‌های بوم‌گردی به علت بومی بودن و استفاده از غذاهای محلی مکان مناسبی برای معرفی و شناساندن فرهنگ و آداب و رسوم منطقه هستند و در ارتقاء وضعیت اقتصادی مردم، کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، رونق تولید و توسعه پایدار در منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با بیان اینکه بیشتر از بحث ایجاد پروژه‌ها کیفیت آنها مد نظر است عنوان کرد: تلاش داریم با تعاملی که وجود دارد بتوانیم در راستای توسعه بوم‌گردی‌ها و آموزش و استانداردسازی آنها در زنجان قدم برداریم. استان زنجان از ظرفیت‌های منحصر بفرد و فوق‌العاده‌ای در حوزه گردشگری ، صنایع دستی و آداب و رسوم مختلف برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با بیان اینکه بیشتر از بحث ایجاد پروژه‌ها کیفیت آنها مد نظر است افزود: تلاش داریم با تعاملی که وجود دارد بتوانیم در راستای توسعه بوم‌گردی‌ها و آموزش و استانداردسازی آنها قدم های خوبی در زنجان برداریم./ ز.ع

انتهای پیام

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجاناداره که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجانافتتاح اقامتگاه بوم گردی
sedayezanjannews.ir/nx2325


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»