کد خبر: 2423
1399/03/10 - 10:24


صدای زنجان دلیل افتتاح نشدن پارک بانوان غرب زنجان در عید فطر با وجود وعده‌های قبلی مسئولان را پیگیری می‌کند؛

پای دیوار در کفش زنانه

شهردار زنجان: زمانی برای افتتاح پارک بانوان غرب اعلام نکرده بودم!/ رئیس شورای شهر: فعلاً زمان افتتاح را نمی‌دانم!

پایگاه خبری صدای زنجان

الهام احمدی- 20 اردیبهشت ماه امسال بود که رئیس شورای شهر زنجان در گفت‌وگو با رسانه‌ها از افتتاح پارک بانوان غرب زنجان در عید فطر امسال خبر داد و آن را یکی از پروژه‌های اولویت‌دار مجموعه شهری برشمرد. شهردار زنجان هم 25 اردیبهشت ماه امسال در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود که پارک بانوان غرب زنجان در عید سعید فطر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

حالا با سپری شدن عید فطر خبری از بهره‌برداری این پارک نیست و شهردار زنجان در پیگیری دلیل افتتاح نشدن پارک بانوان غرب زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان مدعی شد، شهرداری برای افتتاح این پروژه اطلاع‌رسانی انجام نداده است و اعلام نکرده که پارک بانوان قرار است عید فطر امسال به بهره‌برداری برسد.

حبیب ملایی یگانه معتقد است در زمان‌بندی پروژه‌های شهرداری زمانی را برای اتمام پروژه در نظر می‌گیریم که ممکن است با زمان افتتاح رسمی آن متفاوت باشد. به گفته یگانه نقص‌هایی در پروژه است که باید برطرف شده و پارک آماده بهره‌برداری شود که حداقل دو ماه به طول می‌انجامد.

** مناسب نبودن ورودی و ناامنی دیوار حائل

رئیس شورای شهر زنجان اما در گفت‌وگو با صدای زنجان خبر منتشر شده از سوی وی مبنی بر افتتاح پارک بانوان غرب زنجان در عید فطر را تکذیب نکرد و از تأخیر چند روزه عملیات بهره‌برداری از پارک مذکور سخن گفت و در پاسخ به چرایی افتتاح نشدن پارک بانوان غرب زنجان در روز عید فطر علت اصلی را عدم ساماندهی ورودی پارک و نیز ناامن بودن دیوار حائل بین پارک بانوان با دیوار ساختمان یکی از دستگاه‌های استان عنوان کرد.

به گفته عباس راشاد در بررسی‌های نهایی انجام شده برای افتتاح پروژه مشخص شد که دیوار حفاظتی مذکور ایمنی لازم را نداشته و احتمال ریزش است از همین رو به منظور احداث دیوار جدید، افتتاح و بهره‌برداری از پارک بانوان به زمان دیگری موکول شد.

وی خاطرنشان کرد: با صحبت‌های انجام شده با دستگاه مربوطه قرار بر این شد که دیوار به طول 200 متر که احتمال ریزش داشت، تخریب شده و دیوار بتنی جاگذاری شود.

رئیس شورای شهر زنجان معتقد است ساماندهی ورودی پارک از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که  فعالیت‌هایی در اطراف این پارک انجام می‌شد که شاید به نحوی با پارک هم‌خوانی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمامی جوانب به منظور بهره‌برداری از پروژه پیش‌بینی نشده بود، گفت: برای افتتاح پروژه پارک بانوان غرب زنجان چک لیستی از تمامی بخش‌های پروژه آماده شده بود که پس از بررسی‌های مجدد به این نتیجه رسیدیم که دیوار حائل حتماً باید اصلاح شود.

راشاد با تأکید بر این‌که احداث دیوار پیش‌ساخته بتنی جزو تکالیف تعریف شده در این پروژه نبود، بیان کرد: با توجه به تأمین امنیت افراد حاضر در پارک که بانوان و کودکان هستند تصمیم بر اصلاح این دیوار فرسوده و تأخیر چند روزه در افتتاح پروژه گرفته شد.

وی متذکر شد: تمامی فعالیت‌های مرتبط با بخش‌های درونی پارک انجام شده و مشکلی در این بخش نیست و نواقص مبلمان و غیره برطرف شده است.

رئیس شورای شهر زنجان در پاسخ به این سوال که آیا زمان دیگری برای افتتاح این پروژه تعیین شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: در مورد زمان افتتاح پارک بانوان غرب زنجان از شهردار سوال کردم که ایشان نیز گفتند به محض اتمام کار دیوار بتنی افتتاح پارک انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: فعلاً زمان دقیقی برای افتتاح پروژه نمی‌توانم عنوان کنم چرا که مشخص نیست از دیوار پیش‌ساخته بتنی استفاده می‌شود یا این‌که شهرداری اقدام به احداث مجدد دیوار می‌کند.

 گفتنی است در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی برای ایجاد پارک بانوان در غرب زنجان انجام شد و بعد از خرید زمینی به مساحت 4 هکتار، با هزینه نزدیک به 10 میلیارد تومان امور روبنایی این پارک اجرا شد تا در اوایل سال گذشته به بهره‌برداری برسد اما این امر محقق نشد و مسئولان وقت در شهرداری خبر از افتتاح و بهره‌برداری این پروژه در طی ایام دهه فجر را دادند که باز هم محقق نشد.

غلامحسین احمدی، سرپرست وقت شهرداری زنجان دی‌ماه سال گذشته در گفت‌وگو با تسنیم خبر از افتتاح این پارک در ایام دهه فجر داده و عنوان کرده بود که خرید زمین پارک بانوان غرب زنجان در این پروژه هزینه تحمیل کرد که رقم قابل توجهی است، در حال حاضر بدون احتساب هزینه خرید زمین برای امور روبنایی این پارک هزینه 10 میلیارد تومانی انجام شده است.

این مسئول تصریح کرده بود که طی ایام دهه فجر پروژه پارک بانوان غرب زنجان افتتاح می‌شود تا بانوانی که در قسمت غربی شهر زنجان سکونت دارند به راحتی بتوانند از امکانات این پارک استفاده کنند.

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپارک بانوان غرب زنجانعباس راشادحبیب الله ملایی یگانه
sedayezanjannews.ir/nx2423


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»