کد خبر: 2427
1399/03/10 - 14:12


جایگاه دهم زنجان در رفع محدودیت‌های تلفن همراه و اینترنت

استان زنجان توانسته با شاخص محدودیت دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت معادل 3/43 جایگاه دهم کشوری در رفع محدودیت‌های دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت را کسب کند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مسئول امور اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از کسب جایگاه دهم زنجان در رفع محدودیت‌های دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت خبر داد و گفت: زیرساخت ICT یکی از مهمترین مؤلفه‌های توسعه کسب و کارها است لذا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار توجه به مقوله اقتصاد دیجیتال، به تأمین زیرساخت‌های لازم برای کسب و کارهای مختلف به طوری که بتوانند از قابلیت‌های ICT برای تقویت و توسعه خود استفاده کنند، اهمیت می‌دهد.

حامد سرائی اظهار کرد: بر اساس ماده 4 قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار، مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1390 «اتاق ها موظفند به منظور اطلاع سیاست گذاران از وضعیت محیط کسب وکار در کشور، شاخص های ملی محیط کسب وکار در ایران را تدوین و به طور سالانه و فصلی حسب مورد به تفکیک استان ها، بخش ها و فعالیت های اقتصادی، سنجش و اعلام کنند. از این رو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با همکاری اتاق های تعاون و اصناف ایران از سال 1395در قالب طرح ملی پایش محیط کسب وکار، نسبت به شناسایی و معرفی شاخص های ملی پایش محیط کسب وکار اقدام نموده است. گزارش زمستان 1398 به عنوان چهاردهمین گزارش فصلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نتیجه پیمایشی از وضعیت مؤلفه های محیط کسب و کار کشور از یک هزار و ۸۸۰ فعال اقتصادی و به تناسب ظرفیت فعالیت بنگاه‌های اقتصادی است.

سرائی افزود: با بررسی وضعیت ارتباطی موثر بر محیط کسب و کار استان زنجان از لحاظ رفع محدودیت های دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت جایگاه دهم را در میان 31 استان کسب کرده است.  

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش، استان زنجان پس از استان‌های مرکزی، مازندران، البرز، کرمان، آذربایجان غربی، یزد، فارس، قم و آذربایجان شرقی توانسته با شاخص محدودیت دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت معادل 3/43 جایگاه دهم کشوری در رفع محدودیت‌های دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت را کسب کند.

سرائی با تقدیر از تلاش‌های مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان و بخش خصوصی فعال در حوزه ICT از عزم وزارت متبوع در راستای رفع موانع و محدودیت ها و تسهیل دسترسی عموم مردم به ویژه کسب و کارها به شبکه های ارتباطی و اینترنت ثابت و همراه خبر داد و گفت: در انقلاب صنعتی چهارم که هم اکنون در آن قرار داریم زیرساخت ICT یکی از مهمترین مؤلفه‌های توسعه کسب و کارها است لذا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار توجه به مقوله اقتصاد دیجیتال، به تأمین زیرساخت‌های لازم برای کسب و کارهای مختلف به طوری که بتوانند از قابلیت‌های ICT برای تقویت و توسعه خود استفاده کنند اهمیت می‌دهد.

وی افزود: امروزه زیر ساخت ICT به عنوان یکی از مستلزمات کسب و کارها شناخته میشود و می‌تواند با شکستن محدودیت‌های فیزیکی و جغرافیایی، بازار وسیعی را برای کسب و کارها فراهم کند./ 941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتلفن همراهشبکه اینترنتاداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان
sedayezanjannews.ir/nx2427


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»