کد خبر: 2434
1399/03/11 - 12:38


زنجان، مکمل زنجیره تولید بوقلمون شمالغرب

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تولید بیش از 10 درصد گوشت بوقلمون کشور و تکمیل زنجیره تولید بوقلمون در شمالغرب با راه‌اندازی واحد پرورش بوقلمون مادر استان به ظرفیت 5 هزار قطعه در زنجان خبر داد و گفت: با افتتاح این واحد تولیدی علاوه بر صرفه‌جویی ارزی و عدم وابستگی به واردات جوجه یکروزه بوقلمون، سالیانه بیش از 600 هزار قطعه جوجه یکروزه بوقلمون گوشتی تولید و به تولیدات قبلی افزوده می‌شود.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تولید بیش از 10 درصد گوشت بوقلمون کشور و تکمیل زنجیره تولید بوقلمون در شمالغرب با راه‌اندازی واحد پرورش بوقلمون مادر استان به ظرفیت 5 هزار قطعه در زنجان خبر داد و گفت: با افتتاح این واحد تولیدی علاوه بر صرفه‌جویی ارزی و عدم وابستگی به واردات جوجه یکروزه بوقلمون، سالیانه بیش از 600 هزار قطعه جوجه یکروزه بوقلمون گوشتی تولید و  به تولیدات قبلی افزوده می‌شود.

سیدمحمدعلی صادقی با بیان اینکه استان زنجان با تولید بیش از 10 درصد گوشت بوقلمون، یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد واحدهای فعال درزمینه پرورش بوقلمون گوشتی، 31 واحد بامجموع ظرفیت 215 هزار و 100 قطعه است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه درصورت فعال بودن کل ظرفیت استان و با احتساب 2 دوره پرورش در سال، زنجان قابلیت تولید سالیانه بیش از 4 هزار و 900 تن گوشت بوقلمون را دارد، ابراز کرد: در سال گذشته در حدود 365 هزار و 138 قطعه جوجه‌ریزی بوقلمون در استان صورت گرفت که از این تعداد در حدود 3 هزار و 911 تن گوشت بوقلمون تولید شد.

صادقی در مورد نژاد بوقلمون‌های پرورشی افزود: نژادهای مورد استفاده عمدتاً BUT، نیکولاس و هیبرید است، که بیشتر از واحدهای مادر بوقلمون داخل کشور تأمین می‌شوند. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از سال 1396 وابستگی به واردات جوجه یکروزه بوقلمون به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

وی افزود: در سال گذشته سومین واحد پرورش بوقلمون مادر استان به ظرفیت 5 هزار قطعه در قالب تکمیل زنجیره تولید بوقلمون شمال غرب کشور راه‌اندازی شد که با افتتاح این واحد تولیدی علاوه بر صرفه جویی ارزی و عدم وابستگی به واردات جوجه یکروزه بوقلمون، سالیانه بیش از 600 هزار قطعه جوجه یکروزه بوقلمون گوشتی تولید و  به تولیدات قبلی افزوده می‌شود./ 941

انتهای پیام

اقدام کننده: س.س

صدای زنجانتولید بوقلمونجهاد کشاورزی استان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx2434


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»