کد خبر: 2438
1399/03/11 - 18:53


پیش‌بینی خرید 364 هزار تن گندم در زنجان

برآورد شده امسال تقریبا 400 هزار تن گندم در استان زنجان تولید شود که از این میزان 364 هزار تن توسط مباشران خریداری و مابقی برای خودمصرفی و ذخیره آن به عنوان بذر نزد کشاورزان باقی بماند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- بنا به اظهارات معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، امسال خرید توافقی در کنار خرید تضمینی گندم در دستور کار مسئولان ذیربط استانی قرار می‌گیرد. بر همین اساس، حدود 15 مرکز بخش خصوصی و دولتی در قالب سیلو و 30 الی 40 مرکز تعاونی روستایی به فاصله 20 تا 30 کیلومتری از هم مستقر می‌شوند تا گندمکاران با طی مسافت کم نسبت به فروش محصول خود اقدام کنند.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه فروردین‌ماه سال جاری و با تصویب هیئت وزیران در جلسه امروز، قیمت تضمینی خرید گندم به ازای هر کیلوگرم، مبلغ ۲۵ هزار ریال تعیین و با اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال ۹۹ موافقت شد، اظهار کرد: بر این اساس قیمت تضمینی پاک‌ترین گندم 2 هزار و 575 تومان بوده و قیمت 2 هزار و 500 تومانی نیز شامل گندم‌های دارای افت مفید 4 و غیرمفید یک می‌شود. علاوه بر آن قیمت فروش گندم دولت به بخش خصوصی (قیمت صنف و صنعت) 2 هزار و 700 تومان اعلام شده است.

ستار رحمنی با اشاره به پیش‌بینی‌ جهاد کشاورزی برای خرید 364 هزار تن گندم تصریح کرد: برآورد شده امسال تقریبا 400 هزار تن گندم در استان زنجان تولید شود که از این میزان 364 هزار تن توسط مباشران خریداری و مابقی برای خودمصرفی و ذخیره آن به عنوان بذر نزد کشاورزان باقی بماند. البته با توجه به قیمت مطلوب و قابل قبول گندم امیدواریم گندمکاران انگیزه بالایی برای فروش محصول خود به دولت داشته باشند.

رحمنی با بیان اینکه امسال خرید توافقی در کنار خرید تضمینی گندم در دستور کار مسئولان ذیربط استانی قرار می‌گیرد، ابراز کرد: بر همین اساس، حدود 15 مرکز بخش خصوصی و دولتی در قالب سیلو و 30 الی 40 مرکز تعاونی روستایی به فاصله 20 تا 30 کیلومتری از هم مستقر می‌شوند تا گندمکاران با طی مسافت کم نسبت به فروش محصول خود اقدام کنند.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به استقرار مراکز خرید توافقی گندم در مرز استان تصریح کرد: این اقدام که سال قبل نیز اجرایی شد با هدف سهولت در دریافت مبلغ حاصل از فروش گندم، ثبت آمار خرید در داخل استان بوده است، از سویی دیگر با توجه به اینکه قیمت خرید توافقی کمی بالاتر از خرید تضمینی است، فروش به قیمت توافقی به نفع گندمکار از این رو در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان تیرماه را زمان آغاز خرید گندم اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه سطح زیرکشت گندم استان به صرت دیم است، باد گرم یکی از نگرانی‌های مسئولان و کارشناسان کشاورزی است چرا که در صورت تداوم این وضعیت، باد گرم سبب چروکیدگی و بادزدگی و افت کیفیت محصول می‌شود که ممکن است در تعدیل میزان خرید برآورد شده تاثیرگذار باشد.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه سیلوی غدیر مستقر در هنرستان زنجان آماده خرید گندم از 25 خردادماه است خطاب به کشاورزان گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی آمادگی خرید محصول حتی پیش از تیرماه است./ 941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانخرید تضمینی گندمغله زنجانستار رحمنی
sedayezanjannews.ir/nx2438


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»