کد خبر: 2440
1399/03/11 - 23:49


میزبانی از آثار فاخر تبریزی

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: اخیرا با موزه ملی آذربایجان که در شهر تبریز است مکاتبه‌ای انجام گرفته و بنا شد در مردادماه امسال به مناسبت روز زنجان چند اثر فاخر از تبریز به یکی از موزه‌های استان آورده شده و در دید عموم جهت بازدید قرار گیرد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: موزه یک مکان فعال و پویا است و اگر بخواهیم پویایی این فضا را اضافه کنیم، یکی از راه‌حل‌ها تنوع آثاری است که در موزه‌ها به نمایش می‌گذاریم.

وی ادامه داد: یکی از امتیازات داشتن موزه این است که شما می‌توانید با موزه‌های مطرح دنیا اشیا مبادله کنید که اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی قدم اول را در این زمینه ما برداشته است و با مکاتبه با موزه ایران باستان در بهمن ماه سال گذشته و آوردن سردیس سرباز هخامنشی  گامی در نمایش سایر اشیا تاریخی در استان زنجان برداشت.

وی افزود: این موضوع (تبادل اشیای تاریخی) جزو برنامه‌های این اداره کل است و به دنبال این هستیم که با موزه‌های مطرح کشور نیز اشیا مبادله کنیم.

ارجمند خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با موزه‌های مختلف اشیا مبادله کنیم، مسلما می‌توانیم تازگی را به موزه‌های استان برگردانیم و برای مردم  انگیزه ایجاد کنیم که از موزه‌هایی که چندین بار بازدید کرده‌اند، مجددا بازدید کنند.

 وی ادامه داد: اخیرا با موزه ملی آذربایجان که در شهر تبریز است مکاتبه‌ای انجام گرفته و بنا شد در مردادماه امسال به مناسبت روز زنجان چند اثر فاخر از تبریز به یکی از موزه‌های استان آورده شده و در دید عموم جهت بازدید قرار گیرد./944

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاناشیای تاریخیارجمندمیراث فرهنگی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx2440


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»