کد خبر: 3465
1399/03/14 - 17:1


کرونا دربست

الزام سوار کردن سه مسافر در تاکسی‌های زنجان اجرایی نشد/ خبری از جداکننده در تاکسی‌های زنجان نیست

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- یکی از شروط فعالیت تاکسی‌ها و سوار کردن 3 مسافر در ایام کرونایی نصب جداکننده بود که با گذشت دو ماه از اعلام این خبر در شهر زنجان این موضوع عملیاتی نشده است.

مهدی بهرامی، مدیرعامل اتحادیه تاکسی‌رانی زنجان ضمن گلایه از عدم اختصاص جداکننده به تاکسی‌های زنجان اظهار کرد: در شهرهای دیگر شهرداری جداکننده رایگان در اختیار تاکسی‌‌ران‌ها قرار داده است ولی با گذشت چند ماه از طرح این موضوع، هنوز در زنجان خبری از نصب جداکننده در تاکسی‌ها نیست.

وی با بیان این‌که الزام سوار کردن سه مسافر در تاکسی‌های زنجان اجرایی نشده است، خاطرنشان کرد: تاکنون چندین شرکت تولید جداکننده با اتحادیه تماس گرفتند و اعلام آمادگی برای نصب این جداکننده در تاکسی‌های شهر زنجان کردند ولی اتحادیه امکان ورود به این موضوع را ندارد چرا که مسئولیت اصلی آن با سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسی‌رانی زنجان با اشاره به این‌که قیمت عمده ارائه شده برای نصب هر جداکننده از سوی شرکت‌ها 45 هزار تومان بوده است، خاطرنشان کرد: در صورتی که هر راننده تاکسی به صورت جداگانه اقدام به تهیه و نصب این جداکننده‌ها بر روی تاکسی خود کند هزینه دو برابری را باید پرداخت کند در حالی که شهرداری با انعقاد قرارداد با یکی از این شرکت‌‌ها می‌تواند به قیمت پایین اقدام به خرید کرده و در تاکسی‌ها نصب شود.

وی با تأکید بر این‌که این جداکننده‌ها نیاز به طراحی نداشته و شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت آماده آن‌ها را ارائه می‌دهند، افزود: این‌که مسئولان مرتبط در شهرداری از زمانبر بودن طراحی و تهیه مواد اولیه و غیره سخن می‌گویند همه بهانه است چرا که این جداکننده‌ها آماده بوده و نصب آن هم با استفاده از دو پیچ انجام می‌شود.

بهرامی ضمن گلایه از مسئولان مرتبط در شهرداری از عدم نصب جداکننده در تاکسی‌های شهر زنجان و بی‌توجهی مسئولان به سلامتی رانندگان و نیز مسافران بیان کرد: چرا شهرداری در زمان معامله تاکسی هزینه نقل و انتقال یک و نیم میلیون تومانی را از خریدار و فروشنده دریافت می‌کند ولی زمانی که سلامتی راننده در خطر است حاضر به هزینه یک دهم این پول دریافتی نیست؟

وی با بیان این‌که قیمت عمده جداکننده‌ها حدود 45 هزار تومان است ولی در صورت خرید تکی هر راننده تاکسی باید هزینه 80 هزار تومانی را پرداخت کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر متحمل شدن هزینه دو برابری به راننده در هر تاکسی یک مدل ناهمگون جداکننده را شاهد خواهیم بود در حالی که محصولات تولیدی توسط کارخانجات دارای تأییدیه وزارت بهداشت است.

دو راننده تاکسی مبتلا به کرونا

مدیرعامل اتحادیه تاکسی‌رانی زنجان با اشاره به این‌که با وضعیت کنونی و هشدار مسئولان وزارت بهداشت بر رعایت بیش از پیش فاصله‌گذاری سلامتی رانندگان تاکسی در خطر است، تصریح کرد: پیش از این نیز دو راننده تاکسی بیمه شده از تاکسی‌رانی مبتلا به کرونا شده و دو ماه در قرنطینه کامل بودند، علاوه بر آن آمار دقیقی از رانندگان تاکسی مبتلا به کرونا که بیمه ندارند در دست نیست.

وی با تأکید بر این‌که به دلیل نبود هیچ حمایت دولتی از رانندگان تاکسی و در خطر بودن سلامتی‌شان برخی از آن‌ها دست از کار کشیدند و فعالیتی ندارند، بیان کرد: وقتی راننده هیچ حمایتی از سوی دولت نمی‌شود چرا باید در وضعیت فعلی سلامتی خود را به خطر انداخته و درآمدش را برای دارو و درمان هزینه کند؟ راننده از ترس بیماری ترجیح می‌دهد در خانه بماند.

گفتنی است فرودین ماه امسال به محض اعلام خبر اجرایی شدن استفاده از کاورهای نایلونی در تاکسی‌ها از سوی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پیگیری موضوع و روند اجرایی شدن آن در تاکسی‌های شهر زنجان فرهاد رفیعی، رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان در پاسخ عنوان کرد که فعلاً در مرحله دریافت دستورالعمل کتبی از مرکز بر لزوم رعایت موارد مذکور بوده و به این زودی‌ها نباید شاهد عملیاتی شدن آن باشیم چرا که تهیه و دوخت و نصب کاورهای نایلونی در تاکسی‌ها زمانبر بوده و کار یکی دو روز نیست./ 942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتاکسی رانان زنجاناتحادیه تاکسی رانان زنجانمهدی بهرامی
sedayezanjannews.ir/nx3465


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»