کد خبر: 3471
1399/03/15 - 10:46


اعطای تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های بالاعوض به برخی هنرمندان

اعطای تسهیلات کم بهره و بخشی نیزکمک‌های بالاعوض که به آن دسته از هنرمندان شاخص استان‌ها که شرایط خاصی دارند، تعلق می‌گیرد در دست اقدام است و پیگیری‌ها در حال انجام است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون فرهنگی و امور سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ گفت: اعطای تسهیلات کم بهره و بخشی نیزکمک‌های بالاعوض که به آن دسته از هنرمندان شاخص استان‌ها که شرایط خاصی دارند، تعلق می‌گیرد در دست اقدام است و پیگیری‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه برآورد خسارت وارده به بخش فرهنگ و هنر استان به گونه‌ای بود که تنها برای دوماه اسفند و فررودین برآورد شد، گفت: به تبع اینکه اردیبهشت ماه نیز به پایان رسید و در این ماه خسارت‌هایی نیز به هنرمندان وارد شد، برآورد خسارتهای وارد به این عرصه متفاوت خواهد بود.

محمود علیمحمدی ادامه داد: در سه دوره این برآورد خسارت‌ها انجام شد و در دوره آخر هنرمندان بودند که خسارت‌های وارد به خود را اعلام کردند. این برآوردخسارات در اختیار وزارتخانه قرار گرفته است و به تبع این قضیه برای تائید خسارت‌های وارده که تسهیلاتی را بنا است که از طریق اداره کل وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی پرداخت شود. به همین منظور سامانه‌ای هم از طریق این وزارت به هنرمندانی که مجوزهای لازم را در زمینه آموزشگاهها و هنرستان‌ها دارند، می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و در صورتی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تائیدیه این خسارت‌ها را از ما بگیرد این تسهیلات از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه منتهی موضوعی که در این زمینه وجود دارد، بحث حمایت‌های خود وزارت فرهنگ وارشاد است که پیگیری‌ها توسط این وزارتخانه در حال انجام است، گفت: اعطای تسهیلات کم بهره و بخشی نیزکمک‌های بالاعوض که به آن دسته از هنرمندان شاخص استان‌ها که شرایط خاصی دارند، تعلق می‌گیرد در دست اقدام است و پیگیری‌ها در حال انجام است.

علیمحمدی افزود: در حال حاضر دستورالعمل خاصی در زمینه نحوه پرداخت این تسهیلات ابلاغ نشده است.ضمن اینکه به محض اینکه این موارد اعلام شود پیرو اقدامات کشوری استان نیز اقدام خواهد کرد./944

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحمود علیمحمدیارشاد زنجانکمک بالاعوض
sedayezanjannews.ir/nx3471


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»