کد خبر: 3474
1399/03/15 - 13:45


عضو شورای شهر دندی از نارضایتی مردم این شهر به دلیل وضعیت نامناسب جاده دندی و وارد آمدن خسارت‌های هنگفت به خودروهای‌شان گفت

پایان باز داستان مشکلات جاده دندی

عضو شورای شهر دندی ضمن گلایه از راکد بودن عملیات تعریض و بهسازی جاده دندی به نارضایتی شهروندان این شهر از وضعیت نامناسب این جاده و وارد آمدن خسارات قابل توجه در طول سالیان گذشته به خودروها اشاره کرد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- عضو شورای شهر دندی ضمن گلایه از راکد بودن عملیات تعریض و بهسازی جاده دندی به نارضایتی شهروندان این شهر از وضعیت نامناسب این جاده و وارد آمدن خسارات قابل توجه در طول سالیان گذشته به خودروها اشاره کرد.

حسین فرامرزلو با اشاره به این‌که عملیات تعریض و لکه‌گیری جاده دندی در حال حاضر راکد بوده و هیچ‌گونه عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی در این محور انجام نمی‌شود، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل تعریض بخشی از این محور عملیات لکه‌گیری سال گذشته در حال انجام بود ولی از چند ماه گذشته تاکنون راکد مانده و هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی با بیان این‌که وضعیت نامناسب این محور با وجود ترمیم و روکش آسفالت همانند سابق بوده و تغییر چندانی نکرده است، تصریح کرد: سال گذشته بخشی از محور خاکبرداری شد ولی امسال حتی یک گریدر هم برای صادف کردن کنار جاده دندی فعالیت نمی‌کند.

عضو شورای شهر دندی محور دندی را یکی از حادثه‌خیزترین جاده‌ها عنوان کرد و افزود: متأسفانه تعداد تصادفات و مرگ و میر در این محور به قدری قابل توجه است که شهروندان و اهالی دیگر عادت کرده‌اند چرا که هر روز شاهد تصادف در این جاده هستیم.

وی یادآور شد: جاده دندی به زنجان و بالعکس از پرترددترین راه‌های مواصلاتی استان به دلیل وجود معادن زیاد از جمله وجود بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه در این منطقه، شرکت‌های کالسیمین، فرآوری مواد معدنی و معادن سنگ، راه ارتباطی دندی به تخت سلیمان و وجود پناهگاه حیات‌وحش همیشه به عنوان یکی از مقاصد مورد توجه رانندگان کامیون‌ها، خودروهای سبک و سنگین، گردشگران، دوستداران طبیعت و  مسافران محسوب می‌شود.

فرامرزلو خاطرنشان کرد: در حالی این محور به عنوان یکی از پرترددترین محورهای ارتباطی شهرستان ماهنشان به شمار می‌آید که با گذشت سال‌ها از وضعیت نامناسب آن همچنان مردم این شهر شاهد آسیب رسیدن به خودروهایشان هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر دندی با بیان این‌که هر چند بخش قابل توجهی از اشتغال و صادرات استان به سبب وجود معدن در شهرستان ماهنشان و شهر دندی است ولی مسئولان تاکنون آن‌گونه که باید اقدام موثری برای سامان دادن به جاده دندی نداشته‌اند، افزود: متأسفانه همه ساله شاهد تصادفات جرحی و فوتی بسیاری در این محور هستیم.

این عضو شورای اسلامی شهرستان ماهنشان ضمن انتقاد از نبود اقدامات موثر برای برطرف کردن مشکلات محور مذکور اعلام کرد: تا کی باید مردم شهرستان ماهنشان به ویژه بخش انگوران و شهر دندی، شاهد بی‌توجهی برخی مسئولان باشند و تاوان آن را با جان و مال خویش پرداخت کنند .

وی با تأکید بر این‌که هر چند به دلیل عدم تخصیص اعتبارات عمرانی در سال‌های گذشته، تعریض جاده از سمت دندی به زنجان به طور کلی تعطیل شده بود ولی در سال 98 بخشی از کار پیشرفت داشت، خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته از سمت زنجان نیز اجرای این پروژه با تخصیص اعتبار قطره‌چکانی به صورت لاک‌پشتی انجام می‌شد و در حال حاضر نیز خبری از اختصاص اعتبار برای بهسازی این محور نیست.

فرامرزلو با تأکید بر این‌که با گذشت نیم قرن بهره‌برداری و استخراج از معادن سرب و روی این منطقه که به عنوان بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه مطرح است جز خطرات زیست محیطی سودی برای مردم بخش انگوران نداشته است، ابراز کرد: در راستای حفاظت از جان و مال مردم حداقل پیش از پایان عمر این معدن از عواید حاصله از محل فروش خاک آن، اعتباری برای رفع نقاط حادثه‌خیز و نیز روکش آسفالت این محور پیش‌بینی کنند.

گفتنی است دو سال قبل در پیگیری صدای زنجان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرده بود که ارتقا محور دندی و تعریض آن در دستور کار قرار دارد از سوی دیگر رئیس پلیس راه استان نیز بر کنترل و تشدید نظارت به حمل بار توسط خودروهای سنگینی که در این محور در حال تردد هستند اشاره داشته و گفته بود که به دلیل نبود پاسگاه مستقل در این محور خودروهای سنگین اقدام به حمل بار مازاد و خارج از نرمال معادن موجود در منطقه می‌کردند و همین عامل سبب تخریب آسفالت جاده می‌شد./ 942

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجاده دندیشورای شهر دندیبهسازی جاده دندی
sedayezanjannews.ir/nx3474


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»