کد خبر: 3488
1399/03/17 - 13:52


هدفگذاری برای خرید تضمینی 1400 تن دانه روغنی در زنجان

طبق قرادادهای منعقد شده قرار است یک هزار و 400 تن دانه روغنی کلزا و گلرنگ به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود که تا کنون از این میزان 43 تن کلزا از کشاورزان طارمی خریداری شده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- طبق قرادادهای منعقد شده قرار است یک هزار و 400 تن دانه روغنی کلزا و گلرنگ به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود که تا کنون از این میزان 43 تن کلزا از کشاورزان طارمی خریداری شده است.

دانه روغنی کلزا که به عنوان محصول استراتژیک، چند سالی است مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی و بهره‌برداران قرار گرفته و با توجه به حساسیت این موضوع که ۸۵ درصد روغن کشور از خارج تامین می شود، کشت آن به عنوان یکی از محصولات پر بازده می‌تواند دلیلی بر تامین روغن گیاهی باشد .

کلزا یکی از دانه‌های روغنی بسیار مهم است که در مناطق معتدل کشت می‌شود و کاشت این محصول کم آب بر و به صرفه می‌تواند نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تضمین امنیت غذایی شهروندان داشته باشد.

سعید یوسفی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی استان زنجان با اشاره به آغاز خرید این محصول از ابتدای خردادماه اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی طارم، نخستین خرید کلزا در این شهرستان انجام شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی استان زنجان با اشاره خرید 798 تن کلزا در سال قبل ادامه داد: طبق قرادادهای منعقد شده قرار است یک هزار و 400 تن دانه روغنی کلزا و گلرنگ به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود که تا کنون از این میزان 43 تن کلزا از کشاورزان طارمی خریداری شده است.

وی قیمت پایه خرید دانه روغنی را 46 هزار و 602 ریال اعلالم کرد و افزود: اتحادیه تعاون روستایی به عنوان مباشر با مبلغ یاد شده نسبت به خرید اقدام کرده و پس از صدور حواله از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی، اقدامات لازم برای ارسال به کارخانجات انجام می‌شود./941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبرداشت کلزاخرید کلزاکشاورزی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3488


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»