کد خبر: 3497
1399/03/18 - 10:36


محموله‌های گندم فاقد مجوز خرید توقیف می‌شوند

خروج هر حجم گندم در سال جاری از استان علاوه بر بارنامه و اسناد لازم مطابق مقررات، نیازمند ارائه مجوز خروج رسمی اداره کل غله استان بوده و محموله‌های فاقد مجوز، توقیف و با متخلفین برابر مقررات برخورد می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- طبق هشدارهای سازمان جهاد کشاورزی زنجان، خروج هر حجم گندم در سال جاری از استان علاوه بر بارنامه و اسناد لازم مطابق مقررات، نیازمند ارائه مجوز خروج رسمی اداره کل غله استان بوده و محموله‌های فاقد مجوز، توقیف و با متخلفین برابر مقررات برخورد می‌شود.

عبداله جعفری، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای تشدید نظارت‌ها در شبکه خرید و فروش گندم اظهار کرد: به منظور جلوگیری از حضور دلالان و واسطه‌ها در این سیستم، ضروری است تا گندمکاران از فروش محصول خود به مراکز فاقد مجوز اداره کل غله امتناع کرده و در صورت مشاهده افراد فعال فاقد مجوز در این زمینه مراتب را به دستگاه انتظامی و نمایندگان سازمان‌های ذیربط از جمله جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

جعفری ضمن تاکید بر لزوم برخورد با متخلفان و عاملان خرید گندم فاقد مجوز تصریح کرد: خروج هر حجم گندم در سال جاری از استان علاوه بر بارنامه و اسناد لازم مطابق مقررات، نیازمند ارائه مجوز خروج رسمی اداره کل غله استان بوده و محموله‌های فاقد مجوز، توقیف و با متخلفین برابر مقررات برخورد می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: مراکز تولید گندم بذری و بوجاری صرفا با مجوز سازمان جهاد کشاورزی امکان فعالیت داشته و در قبال حق‌العمل می‌توانند نسبت به بوجاری اقدام کنند. لازم به ذکر است هرگونه خرید و فروش و دپوی گندم در این مراکز نیز مجاز نبوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: کشاورزانی که نسبت به تحویل گندم تولیدی خود به مراکز خرید تحت نظر دولت اقدام کنند در تامین و تحویل نهادهای تولیدی، کود، سم و بذر در قرار می‌گیرند.

وی در مورد مشوق‌های لحاظ شده در خرید گندم نیز گفت: گندم‌های عاری از آفات نباتی و آلودگی و ناخالصی نظیر کاه ، خاک و سنگ مشمول جایزه پاکی می‌شوند.

جعفری با اشاره به تغییر چشمه الک به 1.7 در 20 میلی‌متر، مبارزه با آفات و مدیریت اصولی و استفاده از کمباین‌های مناسب را در افزایش منافع کشاورزان در سیستم خرید تضمینی و شرایط لحاظ شده مؤثر دانست./ 941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحموله گندمعبداله جعفریمدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3497


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»