کد خبر: 3501
1399/03/18 - 15:20


100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی علیه آفت سن سمپاشی می‌شوند

بنا به اظهارات رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، تاکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع علیه آفت سن پوره سمپاشی شده که به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار می‌رسد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- بنا به اظهارات رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، تاکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع علیه آفت سن پوره سمپاشی شده که به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار می‌رسد.

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به عملیات مبارزه با آفات در باغ‌ها و کشتزارهای استان زنجان با هدف ارتقای کیفیت محصولات تولیدی اظهار کرد:  بر اساس بررسی‌ها ۴۵ درصد محصولات کشاورزی و باغی استان در معرض انواع آفات گیاهی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه آفات گیاهی یکی از مهمترین مشکلات مهم بخش کشاورزی است که در کاهش محصولات نقش بسیار زیادی دارد، افزود: اگرآفات کنترل نشود، محصولات کشاورزی ۱۰۰ درصد آسیب می‌بینند.

تاراسی با بیان اینکه مبارزه با آفات کشاورزی در سه بخش مبارزه با سن مادر، سن پوره و ملخ انجام می‌شود، تصریح کرد: در این راستا از اسفند ماه سال گذشته ۴۰ اکیپ دولتی و خصوصی با ۲۰۰ نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به مبارزه و کنترل آفات کشاورزی اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون امسال در بیش از60 هزار هکتار از اراضی گندم زنجان عملیات مبارزه با سن مادر و سن پوره انجام شد، از سمپاشی بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع علیه آفت سن پوره سمپاشی شده است که به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار می‌رسد./941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانافت سن گندمتاراسیجهاد کشاورزی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3501


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»