کد خبر: 3518
1399/03/20 - 10:53


تاخیر نخود فرنگی طارم

مدیر جهاد کشاورزی طارم از آغاز برداشت نخود فرنگی در این شهرستان با کمی تاخیر خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیر جهاد کشاورزی طارم از آغاز برداشت نخود فرنگی در این شهرستان با کمی تاخیر خبر داد و گفت: همه ساله برداشت محصول نخود فرنگی طارم از هفته نخست اردیبهشت‌ماه آغاز و تا اواخر خردادماه ادامه می‌یافت اما در سال زراعی جاری به دلیل خنکی هوا در فصل بهار، برداشت این محصول با تاخیر و از اواخر اردیبهشت آغاز گردید.

به گزارش روابط عمومی، مجتبی اسکندری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به آغاز برداشت محصول نخودفرنگی اظهار کرد: سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی 98-99 به میزان 800 هکتار بوده که پیش‌بینی می‌شود، مقدار 6 هزار و 400 تن محصول سبز با ارزش ریالی 352 میلیارد ریال از مزارع طارم برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: همه ساله برداشت محصول نخود فرنگی طارم از هفته اول اردیبهشت شروع و تا اواخر خرداد ادامه می یافت اما در سال زراعی جاری به دلیل خنک بودن هوا در فصل بهار، برداشت این محصول با تاخیر و از اواخر اردیبهشت آغاز شد.

اسکندری با اشاره به فعالیت یک هزار و 150 بهره بردار در حوزه پرورش نخودفرنگی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از محصول تولیدی این شهرستان به دلیل کیفیت بالا،علاوه بر تامین نیاز مصرف استان و سایر استان‌های همجوار، جذب کارخانجات صنایع تبدیلی و تکمیلی کشور به منظور تهیه کنسرو می‌شود.

بنا به گفته مدیر جهاد کشاورزی طارم ارقام نخودفرنگی شامل ارقام محلی و رقم آنوارد است که در اراضی این شهرستان پرورش می‌یابد.

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاننخودفرنگی طارمبرداشت نخودفرنگیجهاد کشاورزی طارم
sedayezanjannews.ir/nx3518


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»