کد خبر: 3522
1399/03/20 - 15:9


صدور مجوز تاسیس و بهره‌برداری برای 32 واحد فرآوری زیتون

رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان زنجان از صدور مجوز تاسیس و بهره‌برداری برای ۳۲ واحد فرآوری زیتون در شهرستان طارم خبر داد و تاکید کرد: بیش از میزان مورد نیاز مجوز برای استقرار صنایع تبدیلی زیتون در استان صادر شده و مشکلی در این باره وجود ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان زنجان از صدور مجوز تاسیس و بهره‌برداری برای ۳۲ واحد فرآوری زیتون در شهرستان طارم خبر داد و تاکید کرد: بیش از میزان مورد نیاز مجوز برای استقرار صنایع تبدیلی زیتون در استان صادر شده و مشکلی در این باره وجود ندارد.

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به سطح زیر کشت محصول زیتون در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم به محصول زیتون اختصاص دارد و در سال جهش تولید ؛ برنامه ریزی لازم برای بهره برداری هزار و ۳۰۰ هکتار توسعه اراضی شیبدار انجام شده  و توسعه اراضی شیبدار تاکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به سهم 40 درصدی طارم در تولید زیتون کشوراظهار کرد: سالانه بیش از ۴۵ هزار تن زیتون در طارم تولید شده که از این میزان 31 هزار و 500 تن مربوط به زیتون کنسروی و 13 هزار و 500 تن مربوط به زیتون روغنی است.

وی سهم استان زنجان از زیتون کشور را ۳.۵ تن در هکتار اعلام کرد و افزود: بر اساس برنامه‌های آموزشی و ترویجی‌های متعدد در تلاش هستیم میزا عملکرد تولید زیتون  به بیش از ۷ یا ۸ تن در هکتار برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به کیفیت بالای ارقام پرورشی زیتون در طارم تصریح کرد: با توجه به ارزش غذائی و قیمت بالای این محصول، ضروری است بهره‌برداران به مثوله صنایع تبدیلی توجه داشته و موضوع روغن‌گیری بلافاصله بعد از برداشت را در دستور کار قرار دهند.

تاراسی با اشاره به جایگاه طارم در زمینه استحصال روغن زیتون در مورد تعداد واحدهای فرآوری زیتون در استان عنوان کرد: در حال حاضر بیش از میزان موردنیاز مجوز برای تبدیل زیتون به صنایع تبدیلی در استان صادر شده و مشکلی وجود ندارد.

وی از صدور مجوز تاسیس و بهره‌برداری برای ۳۲ واحد فرآوری زیتون در شهرستان طارم خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶ واحد فرآوری زیتون تکمیل و راه‌اندازی شده و پروانه بهره‌برداری را از این سازمان اخذ کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به استقرار 7 واحد روغن‌کشی میزان ظرفیت اسمی این واحدها را بیش از ۲۱ هزار و ۳۲۰ تن اعلام کرد./941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانفرآوری زیتونجهاد کشاورزی زنجانتاراسی
sedayezanjannews.ir/nx3522


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»