کد خبر: 3528
1399/03/21 - 10:26


آغاز برداشت باقلا از 1650 هکتار از مزارع طارم

مدیر جهاد کشاورزی طارم از آغاز برداشت باقلا از یک هزار و 650 هکتار از مزارع طارم با فعالیت یک هزار و 750 بهره‌بردار در حوزه کشت، داشت و برداشت این محصول خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیر جهاد کشاورزی طارم از آغاز برداشت باقلا از یک هزار و 650 هکتار از مزارع طارم با فعالیت یک هزار و 750 بهره‌بردار در حوزه کشت، داشت و برداشت این محصول خبر داد.

مجتبی اسکندری، مدیر جهاد کشاورزی طارم با اشاره به تنوع محصولات پرورشی کشاورزی اعم از زراعی و باغی در این شهرستان و با اعلام آغاز برداشت باقلا از اراضی اظهار کرد: برداشت سبز این محصول در اردیبهشت‌ماه و برداشت خشک آن از اوایل خردادماه آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه می‌یابد.

اسکندری با بیان اینکه هم‌اکنون عملیات برداشت محصول باقلا از سطح 1650 هکتار مزارع این شهرستان آغاز شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود 5 هزار و 445 تن محصول خشک باقلا تولید و روانه بازار مصرف شود. لازم به ذکر است بیشتر کشاورزان علاقمند به عرضه محصول تولیدی خود به صورت خشک بوده و مقدار کمی را به حالت سبز برداشت و به فروش می‌رسانند.

این مسئول با اشاره به صادرات باقلای طارم به داخل و خارج استان از جمله قزوین،تهران،گیلان،آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارقام مورد کشت در منطقه را مربوط به ارقام بومی، سوریه‌ای و مازندرانی دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم تعداد بهره‌برداران این شهرستان در کشت و کار و تولید این محصول را یک هزار و 750 نفر اعلام کرد و گفت: جهاد کشاورزی در عرصه ترویج و آموزشی نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی، بازدیدهای دوره‌ای کارشناسان از اراضی، تامین نهاده‌های کشاورزی و خدمات مربوط به تنظیم بازار در کنار کشاورزان عزیز بوده است./941
انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجهاد کشاورزی طارممجتبی اسکندریبرداشت باقلا
sedayezanjannews.ir/nx3528


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»