کد خبر: 3634
1399/04/08 - 10:12


قیمت مرغ به 19 هزار تومان رسید

با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی طی هفته گذشته، قیمت مرغ نیز افزایش چشمگیری داشته و تا 19 هزار تومان رسید

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان از افزایش قیمت مرغ گرم تا 19 هزار تومان خبر داد و گفت: برای کنترل قیمت ستاد تنظیم بازار قیمت 15 هزار و 750 تومان را مصوب کرده است.

سیدناصر رمضانلو اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی طی هفته گذشته، قیمت مرغ نیز افزایش چشمگیری داشته و تا 19 هزار تومان رسید.

به گزارش فارس وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی این افزایش قیمت، تعیین تکلیف ارز نهاده‌های دامی وارداتی است، اضافه کرد: معمولا در برخی سال‌ها با آغاز فصل گرما با کاهش جوجه‌ریزی در برخی استان‌های گرمسیری مواجه هستیم که باید از ظرفیت استان‌های دیگر برای تامین نیاز استان‌هایی که با کاهش تولید مواجه بوده‌اند استفاده شود و این امر به بالا رفتن قیمت‌ها به صورت سراسری دامن می‌زند.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان با بیان اینکه این افزایش قیمت سراسری است و فقط مختص به استان زنجان نیست، اضافه کرد: در همین راستا ستاد ملی تنظیم بازار، یک قیمت مشخص را برای مرغ تعیین کرده است که حدود 15 هزار تومان است اما به استان‌ها این اختیار داده شده است که قیمت را تا 5 درصد هم بالاتر ببرند.

وی با اشاره به اینکه در ستاد استانی تنظیم بازار زنجان قیمت مرغ 15 هزار و 750 تومان تعیین شده است، افزود: این قیمت ثابت تا متعادل شدن قیمت مرغ ادامه خواهد داشت.

رمضانلو از مصرف روزانه 60 تا 70 تن مرغ گرم در زنجان خبر داد و گفت: البته برای تنظیم بازار روز گذشته مرغ منجمد نیز به قیمت 13 هزار و 500 تومان در زنجان توزیع شد.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان درباره کاهش و افزایش مصرف مرغ متاثر از افزایش قیمت آن نیز گفت: افزایش قیمت تاثیری در افزایش و کاهش مصرف نداشته است و تقریبا همان روال قبلی را داریم.

تا چندی قبل قیمت مرغ بین کیلویی 9 تا 11 هزار تومان بود و بسیاری از مرغ‌داران از پایین بودن قیمت و زیانی که متحمل می‌شوند گلایه داشتند، اما طی روزهای اخیر قیمت مرغ به صورت ناگهانی افزایش قابل توجهی داشته است./ 940

انتهای پیام


صدای زنجانقیمت مرغسیدناصر رمضانلواتحادیه مرغ فروشان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3634


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»