کد خبر: 3663
1399/04/11 - 10:13


آخرین تصمیمات ستاد استانی مبارزه با کرونا:

همه بیمارستان‌های استان در اختیار علوم پزشکی باشد

خروج مدیران از استان ممنون/ تا اطلاع ثانوی جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان، شهرستان‌ها و بخش‌ها یک روز در میان و به صورت میدانی برگزار شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار زنجان گفت: مسئولان استانی و شهرستانی در حال حاضر به هیچ وجه اجازه خروج از محل خدمت و ترک حوزه مسئولیت خود را ندارند و در صورت نیاز به خارج شدن باید اجازه بگیرند، در غیر این صورت عزل خواهند شد.

فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا با بیان اینکه همه مصوبات ستاد استانی این جلسات، باید اجرایی و عملیاتی شود، افزود: همه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان باید از ماسک استفاده کنند در غیر این صورت مدیر مربوطه، باید پاسخگو باشد نه فرد و یا کارمندی که از ماسک استفاده نکرده است.

وی اضافه کرد: وضعیت مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان‌های استان نیز مشابه مرکز استان است و بر این اساس عموم مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

این مسئول ادامه داد: در زمان حاضر شرایط کرونایی حاکم بر استان نشان دهنده آن است که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی آن گونه که باید رعایت نمی شود که در این راستا فرمانداران شهرستان های و متولیان امر باید توجه جدی داشته باشند.

وی اظهار داشت: شرایط کنونی ایجاب می کند همه بیمارستان‌های استان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان باشند و از طرفی باید برای زیرساخت‌های مورد نیاز بیمارستان ارتش زنجان مجوز لازم اخذ شود، تا خدمات رسانی به بیماران کرونایی شکل مطلوب‌تری انجام شود.

حقیقی، در ادامه بر لزوم تشکیل همیاران سلامت در این استان تاکید کرد و افزود: تا اطلاع ثانوی جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان، شهرستان‌ها و بخش ها باید یک روز در میان به صورت میدانی برگزار شود و مسائل به دقت مورد رصد قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم برگزاری روزانه کمیته امنیتی در استان اضافه کرد: در این کمیته  افرادی که به صورت غیرقانونی مراسم ختم و عروسی برگزار می‌کنند و افرادی که با اقدام غیرقانونی خود موجب تجمع می‌شوند، شناسایی شده و تمهیدات لازم برای برخورد با آنها اندیشیده شود.

استاندار زنجان گفت: بر این مبنا در راستای شناسایی افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و اقدام به برگزاری مراسم ترحیم و عروسی می‌کنند اقدامات بسیار جدی تری باید انجام گیرد.

وی اظهار داشت: بصورت روزانه چاپخانه‌هایی که برای برگزاری مراسم عزا و عروسی اطلاعیه چاپ می‌کنند، نظارت شوند که در این زمینه و در اولین مرحله اخطار کتبی و در صورت بی‌توجهی بلافاصله با تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شوند تا پاسخگوی قانون باشند.

استاندار زنجان همچنین در ارتباط با فعالیت تالارهای پذیرایی استان نیز گفت: تالارهای پذیرایی استان بنابر مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تایید معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان می‌توانند به صورت محدود فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی دوباره استودیو سلامت استان باید موضوعات کاربردی مانند نحوه درست کردن ماسک و اهمیت و نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی اطلاع رسانی شود./ ایرنا/ 940

انتهای پیام


صدای زنجانستاد کرونای زنجاناستاندار زنجانشیوع دوباره کرونا
sedayezanjannews.ir/nx3663


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»