کد خبر: 4673
1399/08/04 - 12:14


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان:

تست‌های کرونای زنجان، ۲برابر شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: شمار تست‌های کرونایی مبتلایان طی ۲ هفته قبل بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ مورد بود که اکنون این میزان با افزایش ۲ برابری به ۶۰۰ مورد رسیده و از طرفی موارد مثبت نیز صعودی شده که این مهم نشان دهنده گردش سریع ویروس در جامعه است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: شمار تست‌های کرونایی مبتلایان طی ۲ هفته قبل بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ مورد بود که اکنون این میزان با افزایش ۲ برابری به ۶۰۰ مورد رسیده و از طرفی موارد مثبت نیز صعودی شده که این مهم نشان دهنده گردش سریع ویروس در جامعه است.

پرویز قزلباش دیشب در ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان که بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه طی هفته گذشته تاکنون وضعیت بیماری کرونا با شیب ملایم به سمت پیک درحال حرکت است، افزود: تعداد بستری‌های کرونایی نیز در یک ماه گذشته روزانه بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر بود که این میزان به بیش از ۵۵۰ بستری رسیده و چنین روندی در آزمایش سرپایی‌ها نیز نمود دارد.

وی اضافه کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۳ هزارو ۱۵۶ کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که موارد مثبت بر اساس یافته های آزمایشگاهی چهار هزار و ۴۰۵ مورد بوده است.

این مسؤول ادامه داد: بیش از ۴۰ درصد مجموع بستری‌های کرونایی در بیمارستان ولی‌عصر(عج) هستند و کمترین میزان هم با یک‌دهم درصد مربوط به بیمارستان ایثار ایجرود بوده  و بیمارستان ارتش زنجان نیز حتی یک بیمار کرونایی ندارد.

وی تاکید کرد: بیمارستان‌های غیردولتی و غیردانشگاهی استان نیز شامل امام حسین(ع) زنجان، بهمن زنجان و امید ابهر به ترتیب ۶.۸، ۳.۸ و ۲.۱ درصد بیماران کرونایی را تحت درمان قرار داده اند.

قزلباش با تاکید بر اینکه زنجان به لحاظ وضعیت بیماران کرونایی در سطح میانگین کشوری است، افزود: انتظار بر این است، سه هفته پس از پیک بیماری میزان فوتی های کرونایی استان افزایش یابد  و در این میان شیب بستری های این بیماری نیز بیش از گذشته صعودی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه ارتباط مستقیمی بین رعایت و یا بی توجهی به پروتکل های بهداشتی با افزایش یا کاهش بستری‌های کرونایی وجود دارد، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد میانگین سنی مبتلایان  بستری و فوتی‌های این بیماری به ترتیب ۵۸ و ۷۱ سال است.

این مسؤول ادامه داد: هفته گذشته شهرهای ابهر، زنجان و خرمدره به لحاظ کرونا در رده اول تا سوم قرار داشتند و در این میان خرمدره طی هفته گذشته وضعیت  افزایشی به خود گرفت که این مهم  موجب شد تا جزو شهرهای بحرانی کشور از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود.

قزلباش افزود: ۸۰ درصد علل ابتلا به این بیماری در مبتلایان تماس خانوادگی، دورهمی ها، تجمعات، تماس  با فرد آلوده در محل و مسافرتها بوده است که در این ارتباط باید به فاصله گذاری ها و کنترل آن توجه بیشتری داشت.

قزلباش با بیان اینکه با وجود وضعیت کرونایی برخی چاپخانه ها نسبت به چاپ اعلامیه مراسم ها اقدام می کنند، خاطرنشان کرد: ورود دستگاه های  متولی امر در هنگام بروز تخلفات اهمیت دارد که متاسفانه این مهم با تاخیر انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: علت این تاخیر استناد دستگاه و یا متولی مربوطه به این است که این اقدام باید تهدید سلامت عمومی باشد در حالی که ستاد ملی کرونا چنین چیزی را اعلام نکرده و دستگاهها دارای اختیاراتی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام



صدای زنجانپرویز قزلباشعلوم پزشکی زنجانستاد کرونای زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4673


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»