کد خبر: 3887
1399/05/09 - 11:42


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد:

اخطار به 112 واحدهای صنعتی آلاینده زنجان

بسیاری از خسارت‌های زیست محیطی، جبران‌ناپذیر هستند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: طی سه ماهه نخست امسال جاری ۱۱۲ مورد اخطاریه برای واحدهای صنعتی آلاینده استان از سوی این اداره کل صادر شد.

حسین آبسالان افزود: طی مدت یاد شده تعداد ۶۳۲ مورد پایش واحدهای تولیدی و صنعتی، ۵۸ مورد نمونهبرداری از هوا و پساب واحدهای صنعتی و ۱۹ مورد نمونهبرداری از منابع زیستی (رودخانهها) توسط کارشناسان محیط زیست استان و واحدهای تابعه انجام شد.

وی اظهار داشت: این پایشها و نمونهبرداریهای صورت گرفته از واحدهای تولید صنعتی استان زنجان، علاوه بر صدور اخطاریهها، منجر به ۶۰ مورد پیگیری قانونی از طریق دستگاه قضایی و یک مورد پلمب واحد صنعتی آلاینده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: آسانترین و موثرترین راه برای جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی انجام اقدامات پیشگیرانه در واحدهای تولیدی صنعتی است که صاحبان صنعت می‌توانند از این طریق و با اقدامات زیست محیطی خود مانع آلودگی یا احتمال تنش‌های اجتماعی و خسارت‌های زیست محیطی شوند.

آبسالان تصریح کرد: بسیاری از خسارت‌های زیست محیطی، جبرانناپذیر هستند بنابراین اولویت سازمان حفاظت محیط زیست، پیشگیری و دور شدن از هرگونه آلودگیها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: پارسال (۹۸) واحدهای تولیدی - صنعتی این استان برای رفع آلودگی‌ها بالغ بر ۷۱۳ میلیارد ریال هزینه زیست‌محیطی کردند.

آبسالان افزود: این میزان هزینه، برای خرید تجهیزات مختلف تصفیه‌خانه‌های پساب صنعتی، انسانی، خرید پک فیلتر هوا و غبارگیری صنایع مختلف و نصب سیستم‌های پایش آنلاین که منجر به کاهش آلودگی واحدهای تولیدی - صنعتی می‌شود، صرف شد.

وی به پایش‌های دوره‌ای و سرزده از واحدهای تولیدی صنعتی، کشاورزی و خدماتی اشاره و تصریح کرد: در ۱۱ ماه سال ۹۸ تعداد ۲ هزارو ۶۳۲ مورد پایش به صورت شبانه روز از این واحدها صورت گرفت که منجر به ۲۵۳ نمونه‌برداری از میزان آلودگی واحدها و ۷۲۸ فقره اخطاریه زیست محیطی شد.

آبسالان تصریح کرد: طی مدت یاد شده (۱۱ ماهه پارسال) چهار واحد تولیدی - صنعتی نیز در سطح این استان که به راهنمایی‌ها، تذکرات و پیگیری‌ها بی‌توجه بودند به مراجع قضایی معرفی و در نهایت پلمب شدند./ ایرنا/

انتهای پیام

 


صدای زنجانواحدهای صنعتی آلاینده زنجانمدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجانحسین آبسالان
sedayezanjannews.ir/nx3887


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»