کد خبر: 3900
1399/05/11 - 11:8


معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان:

جشنواره جابر بن‌حیان هم مجازی شد

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کرونا برگزاری جشنواره جابر بن حیان را نیز مجازی کرد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کرونا برگزاری جشنواره جابر بن حیان را نیز مجازی کرد.

صیاد سلامی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری و با توجه به تعطیلی واحدهای آموزشی در پی شیوع ویروس کرونا، جشنواره جابر بن حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری به صورت مجازی در حال برگزاری است و تا پایان نیمه اول مردادماه به سرانجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: ما معتقدیم هر دانش‌آموز با انگیزه‌ای که برای توسعه و رشد یادگیری خود تلاش کرده و با کمک معلم نسبت به انتخاب موضوع و اجرای پروژه پژوهشی و نتیجه‌گیری از آن اقدام کرده، یک برنده است؛ چرا که تلاش برای خودتوسعه‌ای، ارزش بالایی دارد.

این مسئول در رابطه با نحوه برگزاری این جشنواره گفت: پس از بررسی و ارائه بازخورد کیفی به پروژه‌های دانش‌آموزان از طریق سامانه «شاد» توسط آموزگاران، در نهایت پروژه‌های منتخب هر یک از نواحی و مناطق تابعه استان از طریق سایت اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی ابتدایی به نمایش در خواهد آمد.

سلامی تصریح کرد: محورهای امسال جشنواره جابر بن حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری، «طبقه‌بندی (جمع‌آوری)، نمایش علمی (تحقیق/ مدل)، آزمایش، طراحی و ساخت، تولید یک اثر هنری، داستان‌گویی، داستان‌نویسی، شاهنامه‌خوانی، خواندن شعر و دکلمه و نقالی» است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: طرح جابر، یک طرح پژوهش‌محور بوده و اغلب به دست‌سازه‌های عملی دانش‌آموزان و آزمایش‌های مربوط به نکات درسی آن‌ها تمرکز دارد. طرح جابر به منظور تقویت روحیه پژوهشگری، پرورش خلاقیت، تقویت همکاری و کارگروهی در دانش‌آموزان، تقویت میل به یادگیری و ارتقای سطح علمی در مدارس دنبال می‌شود. /ایسنا/

انتهای پیام

 


صدای زنجانجشنواره جابر بن‌حیانصیاد سلامیمعاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان ز
sedayezanjannews.ir/nx3900


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»