کد خبر: 3929
1399/05/12 - 11:30


رئیس اتحادیه تاکسیرانی زنجان از عدم استقبال رانندگان برای نوسازی ناوگان عمومی خبر داد:

خبری از تاکسی‌های نو در زنجان نیست

شرایط در نظر گرفته شده با وضعیت درآمدی رانندگان تاکسی همخوانی ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - رئیس اتحادیه تاکسیرانی زنجان از عدم استقبال رانندگان تاکسی بابت نوسازی ناوگان عمومی خبر داد و گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر زنجان به همت مسئولان استان بستگی دارد.

مهدی بهرامی، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 2 هزار تاکسی فعال در زنجان وجود دارد که بیش از  300 دستگاه تاکسی فرسوده هستند.

وی در مورد نوسازی تاکسی‌های فرسوده گفت: قرار بود در ابتدای سال جاری 129 هزار دستگاه تاکسی در کل کشور نوسازی شود و استان زنجان نیز جزء استان‌های مشمول این طرح بود ولی با گذشت چند ماه هیچ اقدامی از سوی سازمان تاکسیرانی انجام نشده ‌و فعلا خبری از این تاکسی‌ها نیست.

رئیس اتحادیه تاکسیرانی زنجان با اشاره به اینکه شرایط در نظر گرفته شده برای ارائه تاکسی‌های جدید به هیچ وجه با وضعیت درآمدی رانندگان تاکسی همخوانی ندارد بیان کرد: با دریافت وام 50 میلیون تومانی باید در ماه 1.5 تا دو میلیون تومان قسط پرداخت شود که پرداخت آن از توان راننده تاکسی با وضعیت فعلی درآمد غیرممکن است و همین موضوع سبب شده رانندگان تاکسی از این طرح استقبال نکنند.

وی افزود: رانندگان تاکسی‌های فرسوده ترجیح می‌دهند به جای خرید تاکسی نو و پرداخت وام که از عهده بیشتر آنان خارج است هزینه‌ای به مراتب کمتر را صرف تعمیر تاکسی فرسوده خود کنند.

بهرامی خاطرنشان کرد: فقط در سال 97  ثبت‌نام برای تاکسی‌های جدید انجام شد ولی متاسفانه با عدم همکاری  بانک توسعه تعاون این کار انجام نشد.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد ضعیف خودروسازان کشور گفت: به نظر می‌رسد خودروسازان کشور تمایلی به ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی نداشته و بیشتر تمایل دارند تا خودروهای خود را به مالکان حقیقی بفروشند و هر زمانی که خودروساز احساس کند خودرو ساخته شده در پارکینگ اضافه مانده فوراً آن را تبدیل به تاکسی می‌کند و ناجوانمردانه به قیمت ماشین آزاد به تاکسیرانان عرضه می‌کند.

وی در پایان گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر زنجان به همت مسئولان استان بستگی دارد و لازم است برای رفاه حال عمومی شهروندان اقدامات لازم انجام شود و امیدواریم مسئولان به خاطر مردم قدمی در این راه بردارند./تسنیم/

انتهای پیام


صدای زنجانناوگان تاکسیرانیوضعیت درآمدی رانندگان تاکسیرئیس اتحادیه تاکسیرانی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3929


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»