کد خبر: 3947
1399/05/13 - 11:20


معرفی بیش از 500 فعال صنایع دستی زنجان به بانک‌ها برای دریافت وام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: تاکنون ۵۸۷ نفر که در ۴۲۰ کارگاه صنایع دستی در این استان فعالیت دارند جهت دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا به بانک معرفی شده‌اند و درخواست سایر متقاضیان نیز در حال بررسی است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: تاکنون ۵۸۷ نفر که در ۴۲۰ کارگاه صنایع دستی در  این استان فعالیت دارند جهت دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا به بانک معرفی شده‌اند و درخواست سایر متقاضیان نیز در حال بررسی است.

امیر ارجمند از پرداخت تسهیلات جبران خسارت کرونا به فعالان رشته‌های صنایع‌دستی در استان خبر داد و افزود: هنرمندان صنایع‌دستی می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه کارا متقاضی دریافت تسهیلات ناشی از خسارات کرونا شوند.

وی اظهار داشت: ثبت‌نام از کارگاه‌های رسمی که دارای بیمه می‌باشند تا ۱۵ مرداد  و کارگاه‌های فاقد بیمه(صنعتگران فاقد بیمه) تا پایان مردادماه در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: با توجه به این‌که اشتغال‌زایی صنایع‌دستی در این استان از سایر بخش‌ها بیشتر است، با خسارات ناشی از وضعیت بحرانی ویروس کرونا، باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشیم.

بیش از ۴۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع دستی بومی این خطه بشمار می‌روند.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان هم اکنون حدود ۶ هزار نفر در این استان به طور مستقیم در رشته‌های مختلف صنایع دستی اشتغال دارند./ایرنا/

انتهای پیام


صدای زنجانصنایع دستی زنجانتسهیلات جبران خسارت کرونامدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx3947


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»