کد خبر: 3966
1399/05/14 - 11:6


نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان:

میزان مبایعه‌نامه توسط کمیسیون نظارت استان تنظیم می‌شود

اگر مشاورین املاک در مبایعه نامه تخلف کنند؛ تا سه برابر جریمه می‌شوند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مبایعه‌نامه قراردادی است که در رابطه با خریدوفروش مالی بین خریدار و فروشنده که در مقابل دادن مال باید پول یا عوض دیگری پرداخت می‌شود.

احمد نوروزی با اشاره به میزان مبایعه‌نامه در زنجان اظهار کرد: میزان مبایعه نامه و یا قرارداد خرید خانه و یا اجاره‌نامه که در مشاورین املاک تنظیم می‌شود هر ساله توسط کمیسیون نظارت استان تصویب و ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به مبلغ مبایعه‌نامه در هر قرار داد تصریح کرد: در تنظیم اجاره نامه‌ها میزان کمیسیون مشاورین املاک در هر معامله یک چهارم اجاره یک ماه و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان با اشاره به مبلغ قردادهای خرید و فروش مسکن عنوان کرد: براساس مصوبه کمیسیون نظارت شهرستان زنجان تا مبلغ 75 میلیون تومان نیم درصد ارزش ملک و بالاتر از آن نیز 25 هزارم درصد نیز به میزان کمیسیون مشاورین املاک اضافه و در انتها نیز 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز محاسبه می‌شود.

وی با ابراز اینکه تخلفات کمتری از سوی مشاورین املاک در مبلغ مبایعه نامه انجام میشود، ادامه داد: در صورت تخلف در مبلغ کمیسیون از سوی مشاورین املاک، تعزیرات حکومتی تا 3 برابر تخلف  مشاور املاک را جریمه میکند.

این مسئول اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلف از سوی مشاورین املاک در اخذ کمیسیون معامله با شماره 33446973 اتحادیه مشاورین املاک شهرستان زنجان تماس و مراتب را گزارش دهند./ 943

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمبایعه نامهاتحادیه املاک زنجاناحمد نوروزی
sedayezanjannews.ir/nx3966


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»