کد خبر: 3970
1399/05/14 - 13:17


استاندار زنجان:

۲۷ پروژه جهش تولید زنجان امسال عملیاتی می‌شوند

استاندار زنجان گفت: ۲۷ پروژه، قابلیت افتتاح و بهره‌برداری در سال جاری را دارند و جزو پروژه‌های جهش تولید استان قرار گرفته که طبق تفاهمنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور، عملیاتی می‌شوند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار زنجان گفت: ۲۷ پروژه، قابلیت افتتاح و بهره‌برداری در سال جاری را دارند و جزو پروژه‌های جهش تولید استان قرار گرفته که طبق تفاهمنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور، عملیاتی می‌شوند.

فتح‌الله حقیقی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: کارگروه جهش تولید استان زنجان در ابتدای فروردین‌ماه سال جاری، تشکیل و نقشه راه آن در خردادماه به صورت مکتوب، نهایی شد.

وی با بیان اینکه بخشی از این نقشه راه، تصمیم و بخش دیگر پروژه است، خاطرنشان کرد: آموزش ۲ نفر از کارشناسان جوان دستگاه‌های اجرایی برای استفاده در رده‌های مدیریتی، یکی از مهمترین تصمیمات است.

حقیقی افزود: ۲خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین و تعیین تکلیف پسماند روی نیز پروژه هستند که بهره‌برداری از راه‌آهن تا پایان سال، عملیاتی می‌شود.

استاندار زنجان گفت: اقدامات انجام شده در بخش‌های مختلف باید توسط مدیران دستگاه‌ها و دبیران کارگروه‌ها و از طریق رسانه‌ها تشریح شده و به اطلاع عموم مردم برسد تا امیدواری در جامعه ایجاد کند.

وی ابراز کرد: تامین ۴۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی برای انجام پروژه‌های جهش تولید، نشان از اقبال بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان زنجان دارد.

حقیقی با بیان اینکه در زمینه بانک‌ها نیز اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده که باید گزارش آن به مردم تشریح شود، تصریح کرد: برای مثال، منابع مالی بانک‌ها ۳۰ درصد اما تسهیلات پرداختی ۴۴.۷ درصد در سال گذشته نسبت به ۹۷ افرایش یافته است که البته این بخشی از اقدامات است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وجود زمین‌های بلااقدام در شهرک‌های صنعتی، مشکلی در سطح کشور و استان است که شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید ظرف یک ماه آینده، تکلیف این زمین‌ها را روشن کنند و در غیر این صورت باید پاسخگو باشند چرا که زمین برای بهره‌برداری صنعتی بوده و برای کاربری دیگر یا منفعت مالی برای معامله کردن نیست.

وی با اشاره به ابلاغ ۴۸۸ میلیارد تومان به استان زنجان تسهیلات برای بنگاه‌ها و واحدهای آسیب‌دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: این مبلغ به تناسب شمار بنگاه‌ها در بین دستگاه‌های مختلف سهمیه‌بندی شده بود تا برای ثبت‌نام و تقاضای تسهیلات به زیرمجموعه‌های خود اعلام کنند که گزارش نهایی آن طی روزهای آتی باید اعلام شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: بانک‌ها نیز باید این تسهیلات را سریع، با سهولت و با کمترین مشکل پرداخت کنند./ایرنا/

انتهای پیام


صدای زنجاناستاندار زنجان۲۷ پروژه جهش تولید زنجان۲خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین
sedayezanjannews.ir/nx3970


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»