کد خبر: 3982
1399/05/15 - 15:51


مدیرخانه مطبوعات استان:

مدیران با کوچکترین انتقاد برآشفته نشوند

بعضی از برخوردها در گذشته باعث شده تا برخی از خبرنگاران در بیان مشکلات مردم و معضلات جامعه دچار لکنت شوند و نتوانند آن‌گونه که باید صدایی رسا برای بیان این مشکلات باشند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرخانه مطبوعات استان زنجان گفت: تامین امنیت شغلی خبرنگاران از وظایف حکومت و دولت است. ایجاد این امنیت با مسئولان و مدیرانی است که با کوچک‌ترین انتقاد رسانه‌ها برآشفته نشوند.

یوسف ناصر با اشاره به اینکه در حالی به روز خبرنگار امسال نزدیک می‌شویم که کرونا بر همه جهان سایه افکنده است، گفت: این سایه شوم هر لحظه جان عزیزان‌مان را می‌گیرد و کوتاه نمی‌آید. از اولین روزهای شیوع این ویروس منحوس، خبرنگاران پا به پای کادر درمانی کشور، خطر ابتلا را به جان خریدند تا رسالت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه را به درستی انجام دهند که در این راه نیز تعدادی مبتلا و تعدادی نیز جان باختند.

وی با بیان اینکه فشار ناشی از مشکلات اقتصادی بر گرده مردم سنگینی می‌کند، افزود: خبرنگاران به عنوان سربازان خط مقدم اطلاع‌رسانی، در کنار مردم و برای بیان دردها و رنج‌های آنان و رساندن نارسایی‌ها به گوش مسئولان، لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند.

ناصر تصریح کرد: فشارها، تهدیدها و تحدیدها را به جان می‌خرند تا پلی باشند بین مردم و مسئولان و بلندگویی برای رساندن پیام مردم به گوش مسئولان. در این شرایط انتظار یک خبرنگار از یک مسئول این است که پاسخ‌گو و دم دست باشد و اگر هم کاری از دستش برنمی‌آید، لااقل گوشی برای شنیدن داشته باشد.

این فعال رسانه‌ای با یادآوری اینکه شبکه‌های اجتماعی مجعول با همه توان به میدان آمده‌اند تا رسانه‌های معتبر و دارای شناسنامه را خانه‌نشین کنند، تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی بی‌شناسنامه، بی‌هویت و جعلی با انتشار اخبار و مطالب نادرست میدان‌دار عرصه اطلاع‌رسانی شده‌اند.

ناصر ادامه داد: در این بین رسانه‌های شناسنامه‌دار باید بیش از گذشته در میدان باشند و به این راحتی میدان را به حریف واگذار نکنند و با استفاده از فرصت ‌فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی را دنباله‌رو خود کرده و از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنند.

این پیشکسوت عرصه مطبوعات زنجان با تاکید بر اینکه ورود افراد غیرحرفه‌ای به عرصه رسانه کشور که همه چیز را فدای منافع شخصی خود می‌کنند، بیشترین آسیب را به جامعه رسانه‌ای کشور وارد کرده است، اظهار کرد: وقتی پای منافع شخصی در میان باشد، بسیاری از تخلفات نادیده گرفته شده و بستر برای فسادهای بزرگ مهیا می‌شود، بی‌تردید در این میان خبرنگار آزاده و جسور تحت فشار قرار می‌گیرد و تنها می‌ماند.

ناصر با بیان اینکه اتحاد و حمایت رسانه‌های آزاد از خبرنگاران آزاده و صادق باعث جلوگیری از بسیاری فسادهای بزرگ می‌شود و مسئول خطاکار را از کرده خود پشیمان می‌کند، بیان کرد: حمایت حاکمیتی از خبرنگاران شجاع و جسور، بازدارنده بسیاری از فسادها در جامعه است.

وی با یادآوری اینکه مشکلات اقتصادی رسانه‌ها را تحت فشار قرار داده است، عنوان کرد: نشریات به نوعی و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری نیز به نوعی دیگر دچار این مشکلات هستند، اگر حمایت دولت از رسانه‌های دارای مجوز نباشد، چراغ بسیاری از این‌ها خاموش خواهد شد. البته به شرطی که این حمایت با هدف گرفتن استقلال از رسانه‌ها نباشد.

مدیر خانه مطبوعات استان زنجان یادآور شد: تامین امنیت شغلی خبرنگاران از وظایف حکومت و دولت است. ایجاد این امنیت با مسئولان و مدیرانی است که با کوچک‌ترین انتقاد رسانه‌ها برآشفته نشوند و خبرنگاران را در راهروهای دستگاه قضا به این طرف و آن طرف نکشند.

ناصر با بیان اینکه بعضی از برخوردها در گذشته باعث شده تا برخی از خبرنگاران در بیان مشکلات مردم و معضلات جامعه دچار لکنت شوند و نتوانند آن‌گونه که باید صدایی رسا برای بیان این مشکلات باشند، متذکر شد: این برخوردها روزنامه‌نگاران را دچار خودسانسوری کرده و می‌کند.

این فعال رسانه‌ای خاطرنشان کرد: نشریات به دوران اوج خود باز می‌گردند، اگر محلی برای بیان مشکلات مردم باشند. مردم وقتی نشریه‌ای را از دکه می‌خرند یا سایت یک خبرگزاری و یا پایگاه خبری را باز می‌کنند که حرف دل خود را در آن ببینند. با حل مشکلات رسانه‌ها، آن روز دست‌یافتنی است. اگر هم همه شبکه‌های اجتماعی در میدان باشند، رسانه باید به اهلش سپرده شود./ مهر/ 940

انتهای پیام


صدای زنجانخانه مطبوعات زنجانیوسف ناصرشغل خبرنگاری
sedayezanjannews.ir/nx3982


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»