کد خبر: 4016
1399/05/20 - 11:17


سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان:

بعد از این با متخلفان بازار با اشد مجازات برخورد شود

مصرف‌کننده باید پیگیر حقوق خود باشد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: مصرف‌کننده باید با طرح شکایت، مشکلات موجود در عرضه و تقاضای بازار را به اطلاع سازمان‌های نظارتی برساند.

محمدرضا آبی‌پور در کارگروه تنظیم بازار استان زنجان، با اشاره به دلایل تشکیل این کارگروه، اظهار کرد: اعتراض به روند بازار، مشکلات موجود در عرضه و تقاضا و در مجموع ناهماهنگی در وضعیت بازار، از دلایل اصلی تشکیل این کارگروه است.

وی با بیان اینکه انجمن‌های صنفی نماینده یک صنف تلقی می‌شوند و در هر زمانی می‌توانند برای مطرح  و یا حل مشکلات صنف‌شان به بخش‌های دولتی مراجعه کنند، افزود: در ابتدا باید مشکلات اصناف توسط خود آنان احصا شده و راه‌حلی برای آن پیدا و یا پیشنهاد شود تا بخش مدیریتی استان نیز بتواند برای حل آن، با توجه به نظرات خود اصناف، اقدام کند.

این مسئول با اشاره به مشکلات مطرح‌ شده در رابطه با تامین لوازم یدکی خوروهای سبک و سنگین، ادامه داد: لوازم یدکی جزو اقلامی است که تحت استاندارد اجباری بوده و تاکید بر این است که اداره‌کل استاندارد استان بیشتر بر روی لوازم یدکی موجود در فروشگاه‌های عرضه توجه کرده و نظارت‌ها را بیشتر کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان تصریح کرد: در رابطه با حوزه حمل و نقل، تامین لوازم یدکی اصل، افزایش قیمت لاستیک و لوازم یدکی، صادر نشدن فاکتور از مرکز به عرضه‌کنندگان لوازم یدکی و مشخص نبودن قیمت در بازار، از جمله مشکلات عمده‌ای است که بخش حمل و نقل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آبی‌پور با اشاره به رویکرد مصرف‌کننده‌گرایی در تدوین قانون حمایت از مصرف‌کننده، یادآور شد: بازرس نمی‌تواند تک‌تک کالاهایی که در بازار وجود دارد را به لحاظ استاندارد و یا قیمت بررسی کند، بلکه این مصرف‌کننده است که باید با طرح شکایت، مشکلات را به اطلاع سازمان‌های نظارتی برساند و حقوق خود را پیگیری کند.

این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر فروشندگان به اندازه تولیدکنندگان، توان تشخیص کالای تقلبی را دارند و ارائه کالای تقلبی به مشتری از سوی آنان تخلف محسوب شده و به دنبال آن هستیم که پس از این با متخلفان با اشد مجازات برخورد شود تا دیگر شاهد تکرار چنین مواردی نباشیم.

وی با اشاره به آثار نظارت بر دستگاه‌های اجرایی، گفت: علاوه ‌بر نظارت بر بازار، تکالیف محول ‌شده بر دستگاه‌های اجرایی و نحوه اجرای آن رصد می‌شود و اگر دستگاهی در انجام وظیفه خود کوتاهی کند، قطعا با این دستگاه‌ها برخورد می‌شود.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با اشاره به ارائه نکردن فاکتور رسمی توسط فروشندگان، اظهار کرد: ارائه نکردن فاکتور از جمله مواردی است که در سطح کشور با آن مواجه هستیم و این امر مشکلات بسیاری را برای اصناف به وجود آورده است.

ناصر فغفوری با اشاره به وضعیت بازار لوازم یدکی، ادامه داد: متاسفانه در بازار لوازم یدکی به میزان قابل توجهی شاهد عرضه کالای غیراصل و تقلبی هستیم و این در حالی است که افزایش قیمت زیادی نیز در این زمینه مشاهده می‌شود که عرضه نکردن لوازم یدکی و لاستیک توسط کارخانه‌های تولیدکننده، شیب افزایش قیمت‌ها را تندتر کرده است.

وی با اشاره به تعیین قیمت حمل بار، خاطرنشان کرد: برای کامیون‌های حامل مواد معدنی از معدن انگوران در شهرستان ماه‌نشان و کامیون‌های حامل سیمان از شرکت سیمان خمسه در شهرستان ایجرود، حمل بار با توجه به قیمت‌ها صرفه اقتصادی ندارد و تعداد بالای دفعات حمل بار، این مسئله را تا حدودی برای آنان به صرفه می‌کند./ایسنا/

انتهای پیام


صدای زنجانتخلفان بازارتعیین قیمت حمل بارسرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4016


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»