کد خبر: 4034
1399/05/21 - 12:26


استاندار زنجان :

دستگاه‌های اجرایی زنجان نقشه راه خدمت در روزهای کرونایی ارائه کنند

استاندار زنجان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان موظفند نقشه راه ارائه خدمت در دوران کرونا را ترسیم کنند، زیرا باید با کرونا همزیستی و خدمات اداری ارائه کنیم و علاوه بر آن با بهره‌گیری از همیاران سلامت به صورت عملیاتی مصوبات ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا را نیز جدی بگیریم.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار زنجان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان موظفند  نقشه راه ارائه خدمت در دوران کرونا را ترسیم کنند، زیرا باید با کرونا همزیستی و خدمات اداری ارائه کنیم و علاوه بر آن با بهره‌گیری از همیاران سلامت به صورت عملیاتی مصوبات ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا را نیز جدی بگیریم.

فتح‌الله حقیقی در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: طبق گزارش‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات استان ۱۶ درصد، مساجد ۴۵ درصد، آرامستان‌ها ۶ درصد، نانوایی‌ها ۵۵ درصد و فروشگاه‌های بزرگ  هفت درصد از میانگین کشور بالاتر است.

وی اضافه کرد: در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشت استان نسبت به کشور ۱۱ آیتم بررسی شده که استان در ۲ آیتم پایین‌تر و ۹ آیتم بالاتر از متوسط کشوری است.

این مسئول، با تاکید بر حفظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌های استان  چهار درصد و پیشخوان دولت نیز ۱۹ درصد نسبت به متوسط کشوری پایین‌تر است که در این خصوص باید  چاره‌اندیشی و به صورت جدی اقدام شود که همه فرمانداران اقدام عملی خود را در این زمینه باید گزارش دهند.

حقیقی با اشاره به اینکه  رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک تاثیر مستقیم بر کاهش شیوع بیماری کرونا دارد، افزود: طی ۲  هفته گذشته استفاده مردم از ماسک در اماکن عمومی با  روند شیب ملایم کاهش یافته و  در واقع اخطاری برای اوج‌گیری این بیماری در استان است.

وی اظهار داشت: ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا ضمانت اجرایی و قانونی برای اشخاص، کارمندان، صنوف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته و حداکثر تا دوشنبه هفته‌آینده ابلاغ و عملیاتی خواهد شد.

استاندار زنجان  تاکید کرد: هر فردی باید حقوق شهروندی خود و دیگران را حفظ کنند و هیچ فردی حق ندارد به حقوق شهروندی دیگران مبنی بر استفاده نکردن از ماسک  تعرض کند چرا که گفتمان امروز استفاده از این وسیله پیشگیرانه است.

وی  در ادامه به لزوم افزایش تولید ماسک در استان  اشاره کرد و گفت: براین اساس ماسک ارزان قیمت به هیات‌های مذهبی استان داده خواهد شد که در این راستا جلسه‌ای برای نحوه توزیع ماسک تشکیل و سه کارخانه تولیدی استان  موظف به تولید ۵۰۰ هزار عدد ماسک عمومی هستند.

حقیقی با بیان اینکه مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی نباید از استان خارج شود و باید ذخیره‌‌سازی انجام گیرد، افزود: دستورالعمل ایام محرم به دستگاه‌ها ابلاغ شده که باید مفاد بومی‌سازی شده و مندرجات آن مناسب استان و شهرستان‌ها باشد.

این مسئول با تاکید بر فعال کردن کمیته نظارتی در استان و شهرستان برای ایام محرم، ادامه داد نحوه اهدای نذورات باید مشخص شود و در هیچ موضوعی نباید ابهام وجود داشته باشد.

 استاندار زنجان تاکید کرد: فرمایش مقام معظم رهبری فصل‌ الخطاب عموم بوده که در این ارتباط پروتکل‌های بهداشتی مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا باید با مشارکت همه مردم، هیات های مذهبی و مسؤولان استان رعایت و اجرا شود، در غیر اینصورت مشکلات عدیده ای بوجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه مراسم یوم‌العباس ماه محرم امسال زنجان همانند سال‌های گذشته برگزار نخواهد شد خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته  و برنامه‌های دیگری مانند کمک مومنانه جایگزین خواهد شد  و باید با همکاری همه افراد دستورالعمل‌های کرونایی محرم  اجرا شود که این مهم  در راستای حفظ سلامت مردم است.

پرداختی بانک‌ها رضایت‌بخش نیست

وی در ارتباط با اختصاص ۴۸۸ میلیارد تومان تسهیلات به کارگاه‌ها و واحدهای آسیب‌دیده‌ از بیماری کرونا  در این استان نیز ادامه داد: در این خصوص از  عملکرد بانک‌ها و ۱۲ دستگاه اجرایی دیگر استان رضایت ندارم.

حقیقی افزود: بنابراین باید جلسه اضطراری در این زمینه تشکیل شود، زیرا مردم آسیب دیده‌اند، بنابراین باید همه تلاش خود را برای ثبت نام اعطای وام انجام دهیم.

این مسؤول، با بیان اینکه همه متولیان امر در برابر مردم آسیب‌دیده از بحران کرونا مسئول هستند، گفت: در حوزه کرونا اگر به صورت جدی  ورود کرده و به صورت عملیاتی و میدانی اقدام کنیم موفقیت‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی  همچنین از اهدای ۲ دستگاه آنژیوگرافی و سی‌تی‌اسکن وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به این استان تقدیر کرد.

انتهای پیام


صدای زنجاناستاندار زنجاننقشه راه خدمترعایت پروتکل‌های بهداشتی
sedayezanjannews.ir/nx4034


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»