کد خبر: 4043
1399/05/22 - 11:23


رئیس شورای شهر زنجان:

اگر انتقال پادگان منتفی است، ارتش زمین 830 هکتاری را برگرداند

پروژه‌ای که با 8 میلیارد تومان می‌توانست به اتمام برسد به دلیل همین مانع‌تراشی مسئولان پادگان در حال حاضر با 4 برابر این قیمت نیز نمی‌توان آن را به اتمام رساند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس شورای شهر زنجان ضمن انتقاد از رویکرد پادگان نسبت به پروژه محور پادگان به موضوع جابه‌جایی پادگان اشاره کرد و گفت: ما همچنان اصرار داریم که پادگان باید منتقل شود در غیر این صورت تمامی امتیازات و زمین‌های داده شده به پادگان برای جابه‌جایی باید لغو شود.

به گفته عباس راشاد، امیر حمدی، فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان از ابتدا در زمان فرمانده قبلی نیز مخالف اجرای این پروژه بودند، در حالی که از منظر ما پادگان باید جابه‌جا شود.

وی با اشاره به این‌که مسئولان پادگان در واکنش به جابه‌جایی پادگان می‌گویند مصوبه این جابه‌جایی به هم خورده است، گفت: اگر این مصوبه جابه‌جایی پادگان به هم خورده باید تبعات آن هم باطل شود، چرا از مسئولان دستگاه‌های حاکمیتی زمین 830 هکتاری برای این منظور گرفتند؟ اگر مصوبه باطل شده باید این زمین نیز برگردانده شود.

مصوبه جابه‌جایی پادگان‌ها طبق طرح آمایش سرزمینی در زنجان اجرایی نشد

راشاد با بیان این‌که در سفر رهبری به زنجان در سال 82 بر اساس طرح آمایش سرزمینی برای تمامی پادگان در کل کشور مصوبه جابه‌جایی صادر شد، افزود: در بسیاری از شهرها این انتقال صورت گرفت. در زنجان نیز زمین 430 هکتاری در شرق زنجان تقریباً اطراف روستای زرنان برای استقرار پادگان در نظر گرفتند و کارهایی نیز انجام شد ولی ناقص ماند.

به گفته این عضو شورای شهر که در آن زمان فرماندار وقت زنجان بود، برای جابه‌جایی پادگان به صورت قطعی زمین 830 هکتاری را در اختیار پادگان قرار دادیم و در حال حاضر این زمین به‌نام پادگان است از طرفی پادگان فقط 10 هکتار سند درست و حسابی داشت و با کمک استانداران وقت و دستگاه‌های اجرایی برای این‌که پادگان منابع لازم را برای احداث پادگان جدید بدست آورد در مرحله نخست یک سند جدید 150 هکتاری به پادگان دادند و مقرر شد تغییر کاربری آن در کمیسیون ماده 5 انجام شود و از محل فروش آن بتوانند در سنوات مختلف ساخت پادگان جدید را آغاز کنند.

وی با تأکید بر این‌که تمامی این اقدامات برای انتقال پادگان از مرکز شهر زنجان به محل جدید انجام شد، خاطرنشان کرد: حرف ما این است که اگر مسئولان پادگان می‌گویند مصوبه جابه‌جایی پادگان لغو شده است باید تبعات و مصوبات ناشی از آن باید لغو شود به طوری که زمین‌ در اختیار پادگان باید به همان 10 هکتار سابق برگشته و زمین 830 هکتاری برگردانده شده و هر امتیازی که داده شده نیز لغو شود.

رئیس شورای شهر زنجان بر این باور است که نمی‌شود فقط بخشی از بحث را که به نفع خودمان است را جدا کنیم و مابقی را کاری نداشته باشیم؟ این خسارت جدی به شهر و شهروندان است چرا که به تبع همین پروژه پادگان، پل مدرس که قرار برای روان‌سازی ترافیک احداث شود نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

اگر می‌دانستیم پادگان این‌گونه می‌کند، پل مدرس را می‌ساختیم

وی با بیان این‌که سال گذشته قرار بود پلی در تقاطع شهید مدرس احداث شود ولی با مطرح شدن بازگشایی محور پادگان مسئولان مربوطه عنوان کردند که با وجود این محور نیازی به احداث پل مدرس نیست، افزود: اگر می‌دانستیم که این شکلی می‌خواهند عمل کنند آن پل را در مدت یکسال می‌ساختیم.

این عضو شورای شهر زنجان با اشاره به این‌که طبق گفته‌ها، در آخرین جلسه برگزار شده بین شهرداری و مسئولان پادگان بخش عمده‌ای از مباحث اختلافی موجود در پروژه حل و فصل شده و قرار بر این است که شهرداری نقشه‌های نهایی را ارائه کند، بیان کرد: منتظر اجازه مسئولان پادگان برای ورود عوامل پروژه به داخل پادگان و آغاز عملیات عمرانی هستیم.

ارسال یادداشت اعتراضی نماینده مجلس به وزیر دفاع

از آنجایی که یکی از اعضای شورای شهر زنجان دو هفته پیش خبر از آغاز عملیات اجرایی پروژه در اوایل مرداد ماه سخن گفته عنوان کرده بود که اگر مسئولان پادگان مانع تراشی کنند مجدداً موضوع را با مقامات کشوری در میان می‌گذارند، عباس راشاد در واکنش به گفته‌های این عضو شورا تصریح کرد: این اتفاق رخ داد و طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با وزیر دفاع در همین زمینه صحبت‌هایی داشتند و طی یادداشتی اعتراض خودشان و مردم زنجان را در مورد مانع‌ تراشی پادگان برای آغاز عملیات اجرایی پروژه اعلام کردند.

وی با اشاره به این‌که تأخیر فرمانده پادگان خسارت‌های زیادی را متحمل شهر کرده است، بیان کرد:  پروژه‌ای که با 8 میلیارد تومان می‌توانست به اتمام برسد به دلیل همین مانع‌تراشی مسئولان پادگان در حال حاضر با 4 برابر این قیمت نیز نمی‌توان آن را به اتمام رساند.

به گفته رئیس شورای شهر زنجان، امیر حمدی، فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان خسارت مادی به شهر وارد کردند چون پول مردم در این بین مطرح است از طرفی قطعه‌ای که کمربندی جدید را جدا کرده است میلیاردها تومان خسارت به شهروندان وارد آورده است چرا که با وصل شدن این قطعه ترافیک منطقه کاهش یافته و دست‌رسی شهرک‌ها به بافت مرکزی شهر آسان‌تر انجام می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که به دلیل مانع تراشی مسئولان پادگان و ناقص ماندن کمربندی تمامی فعالیت‌های انجام شده در دوره‌های گذشته نیز ابتر مانده است، بیان کرد: خسارت وارد آمده صرفاً برای قطعه 600 متری نیست بلکه منافع کل شهر مطرح است.

راشاد در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر با وجود جلسات برگزار شده با معاون عمرانی استاندار نیز هنوز مسئولان پادگان مانع‌تراشی می‌کنند، گفت: متأسفانه مسئولان پادگان هنوز هم مجهول صحبت می‌کنند و هر روز موضوع جدیدی را برای مانع‌تراشی در پروژه مطرح می‌کنند.

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانرئیس شورای شهر زنجانزمین پادگان زنجانانتقال پادگان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4043


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»