کد خبر: 9929
1402/04/20 - 17:34


رئیس شورای شهر زنجان از واگذاری مدیریت گاوازنگ به شهرداری به شرط رفع موانع قانونی استقبال کرد

شورا و شهرداری «فعلا» زیر بار مدیریت گاوازنگ نمی‌روند

مجید ناصحی‌مقدم: دوست دارم شهرداری مدیریت گاوازنگ را بر عهده بگیرد اما موانع زیاد است! ما باید بدانیم که چه چیزی را تحویل می‌گیریم و در قبال مردم چه تعهدی داریم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی: رئیس شورای شهر زنجان هر گونه تحویل مدیریت گاوازنگ توسط شهرداری را منوط به رفع تمامی موانع قانونی و شفافیت در نحوه انجام وظایف این مجموعه دانست.

نود و دومین جلسه علنی و رسمی شورای شهر زنجان سه شنبه ( 20 تیرماه 1401 ) در سالن جلسلات شورای شهر زنجان برگزار شد.

 در این جلسه 13 مصوبه به بحث و گفت‌و‌گو گذاشته شد که مهم‌ترین آنها عبارتند از: «خرید پایه دکل‌های دوربین نظارت تصو.یری شهر زنجان»، «اجرا و پوشش کانال‌های سنبل و اطلس در سطح منطقه یک»، «کف‌سازی محوطه کارخانه کبریت زنجان»، «خرید یک دستگاه تریلر کانکس 12 چشمه حمام بهداشتی»، اصرار بر قبول مصوبه برگزاری جشنواره ترک زبانان در استان زنجان که هیئت تطبیق آن را رد کرده بود.

به صورت تدریجی مجموعه تفریحی گاوازنگ را توسعه می‌دهیم

«مجید ناصحی مقدم»، رییس شورای شهر زنجان، در ابتدا با اشاره به اینکه مسئله گاوازنگ تنها یک موضوع و مسئله نیست و باید همه موضوعات را در کنار هم دید، اظهار کرد: در گاوازنگ مجموعه «شهربازی» و «سینما روباز» وجود دارد، محوطه‌ای چمن شده و شهروندان از آن استفاده می‌کنند. روستای سابق «گاوازنگ» و روستای جدید «باغ ایرانیان» و بخش منابع طبیعی که بالای سد وجود دارد، همه این موارد هستند و نمی‌توان همه موضوعات را به یک شکل دید.

وی ادامه داد: مالکیت‌های متعددی که در این نقطه وجود دارد و معارض‌هایی که باید حل شود و برخی از موارد که دادگاه نسبت به آن حکم داده، همه و همه وجود دارد. لازمه همه این موضوعات این است که گام به گام به این موضوع ورود کنیم. شهرداری به هر حال باید به این موضوع ورود کند. این منطقه یک مجموعه تفرجگاه شهری است، اما شهرداری باید به این موضوعات آگاهانه ورود کند و بدانیم که چه چیزی را تحویل می‌گیریم و در قبال مردم چه تعهدی داریم.

این مسئول با بیان اینکه به صورت دائم در خصوص حل مشکلات گاوازنگ در حال رایزنی هستیم، اظهار کرد: تا پیش از این سازمان همیاری شهرداری در این زمینه فعالیت داشته و پس از این شهرداری خود به موضوع ورود خواهد داشت. از همین رو سعی خواهیم کرد به نحوی که منافع مردم دیده شود، این منطقه را توسعه دهیم که مردم بتواند از فضاهای تفرجگاهی خوب زنجان بهره ببرند.

طرح مطالعاتی ترافیک سبز میدان تا پایان تیرماه ارائه می‌شود

وی همچنین اظهار کرد: شهرداری در زمینه ترافیک شهری و برقراری حمل و نقل عمومی در پیاده راه سبزه میدان و برطرف کردن مشکلات ترافیکی این نقطه از شهر مشاورینی گرفته‌اند. این مشاورین چند جلسه با اعضای شورا برگزار کردند و نظرات این مشاوران و اقشار مختلف مردم شنیده شده است و در شورای ترافیک مشاور بحث‌هایی را ارائه داده‌اند.

ناصحی‌مقدم اضافه کرد: طرح مطالعاتی ترافیکی این موضوع در اواخر تیرماه جمع‌بندی می‌شود و نظر فنی مشاوران در این زمینه ارائه خواهد شد و هر نظر غالبی که از نتایج مشاور بیرون بیاید به آن عمل خواهیم کرد.

کارگران فصلی شهردای منطقه 4 به سنوات پایه حقوق خود معترض بودند

رییس شورای شهر زنجان، در مورد اعتراضات اخیر کارگران شهرداری منطقه 4 ، اظهار کرد: همان طور که شهرداری به سمت جلو پیش میرود، از تعداد پرسنل آن کم می‌شوند از همین رو بر اساس قوانین کارگران شهرداری نیز به پیمانکاران منتقل شده و از تعدادشان کاهش می‌یابد. منتهی اعتراضی که کارگران این منطقه شهرداری داشتند به مسئله تعلق نگرفتن پایه سنوات حقوقشان بود، کارگرانی که پس از یک سال در محلی که کار می‌کنند باید پایه سنوات دریافت کنند. اما این کارگران به صورت فصلی در فضای سبز شهردرای مشغول به کار هستند که بر اساس قوانین  به جهت کار کمتر از یک سال به آنها سنوات تعلق نمی‌گیرد.

شورا و شهرداری نقشی در قبال توزیع کیک در جشن عید غدیر نداشتند!

وی همچنین در خصوص حواشی موجود در زمینه توزیع کیک عید غدیر با اشاره به اینکه مراسم عید غدیر برگزار شده در سبزه میدان یک اقدام مردمی بود، اظهار کرد: در این مراسم آرم و نشانی از شهرداری و شورا نبود و شهردار و شورا نیز در این مراسم حضور پررنگی نداشتند. این مراسم را گروه‌های مردمی برگزار کردند  و به شخصه از گروه‌های مردمی ممنونم که برنامه‌ای به این گستردگی را ساماندهی کردند. به هر حال ما به سمتی حرکت می‌کنیم که سبزه میدان را به عنوان میدان اصلی شهر، مفهوم خود را پیدا کند.

وی ادامه داد: اتفاقات خوبی در این مراسم افتاده است اما متاسفانه تنها اتفاقات بد را می‌بینیم برخی از مواقع نمی‌دانیم که داریم خود و شهر زنجان را  تخریب می‌کنیم. شهر زنجان هعمواره به عنوان شهر «شور و شعور حسینی» شناخته می‌شود و نمی‌توان یکپارچگی مردم زنجان را نادیده گرفت. حیف است که این نگاه را خراب کنیم و همه دنیا در گوشه و کنار این اتفاقات می‌افتد. مردم شهر را نباید خراب کنیم. جا دارد از برنامه ها و جشنواره‌های گروه‌های مردمی که با حمایت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان برگزار شده بود، تشکر شود. قطعا باید برنامه‌ها و جشن‌ها گسترده‌تر و با تنوع بیشتری برگزار شوند. باید رویکردهای مثبت برنامه‌های مردمی دیده شود چرا که این برنامهها باعث تزریق شادابی و نشاط و همدلی و یکپارچگی مردم شهر می‌شود. این برنامه‌ها نقاط قوت و ضعفی دارند. امیدواریم که این برنامه‌ها در آینده با قوت بیشتری اجرایی شوند.

اردوگاه اسکان اضطراری احداث می‌شود

در ادامه «سعید نجفی»، عضو شورای شهر با بیان اینکه مدیریت بحران شهرداری زنجان در حال آماده کردن اردوگاه اسکان اضطراری است، اظهار کرد: پیش از این نیز مبالغی به این موضوع اختصاص داده شده است، خرید یک دستگاه تریلر کانکس‌دار ۱۲ چشمه حمام بهداشتی نیز در ادامه این اقدامات است تا در مواقع بحران این محل مورد استفاده قرار گیرد.

وی بابیان اینکه در موضوعات مختلف باید آمادگی پدافندی داشته باشیم، گفت: در مواقعی نیز می‌توان استفاده‌های جانبی از اردوگاه نیز داشت. سالی یک بار اگر در اربعین شهرداری موکبی داشته باشد می‌تواند از این محل استفاده کند بنابراین بحث اسکان اضطراری اجتناب ناپذیر است.

وی همچنین با بیان اینکه مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید کانکس حمام بهداشتی اختصاص داده شده که باید در مدت ۸۰ روز توسط پیمانکار به شهرداری تحویل داده شود، اظهار کرد: خرید یک دستگاه تریلر کانکس‌دار ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز در راستای تکمیل ارودگاه اسکان اضطراری است.

نجفی تصریح کرد: در مواقعی در برخی استان‌ها نیز اتفاقاتی رخ می‌دهد که با کامل شدن اردوگاه حتی می‌توان با سایر استان‌ها نیز خدمات ارائه داد. در سال ۹۸ که استان زنجان با بارش‌های شدیدی همراه شد ارگان‌های مختلف اقداماتی را در سطح شهر انجام دادند اما متاسفانه مدیریت بحران استان هیچ عکس‌العملی نداشت.

«حسین حمزه‌لو پاک» عضو شورای شهر زنجان، همچنین در ادامه با بیان اینکه یکی از معضلات به ارث رسیده از ادوار گذشته در مدیریت شهر روان آب‌های مهار نشده است، اظهار کرد: شهرداری با کمک مشاور اقدام به مطالعات کارشناسی در بالادست کرده است که با حضور این مشاوران در کمیسیون عمران، سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گرفت که شهرداری بر همین اساس اقدامات لازم را در مقابله با چنین اتفاقاتی انجام می‌دهد.

حمزه‌لو پاک افزود: در سیل اخیر در زنجان شاهد اثرات مثبت برنامه‌های کوتاه مدت پیش‌بینی شده بودیم، از جمله این اقدامات کوتاه مدت، پاکسازی کانال «شورجه »و «غضنفریان»، «اطلس» و «کوی فرهنگ» بود.

وی با تاکید بر اینکه مهار روان آب‌ها تنها وظیفه شهرداری نیست، تصریح کرد: این مهم باید با کمک آب منطقه‌ای و دیگر سازمان‌ها در اسرع وقت صورت گیرد.

بازدید مدیریت بحران استانداری چند روز پس از سیل، به درد نمی‌خورد

همچنین «مهدی طالب»، عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه بازدید مدیریت بحران استانداری چند روز پس از سیل رخ داده طی امسال، به درد نمی‌خورد، اظهار کرد: در مناطق دارای بافت فرسوده و غیررسمی مدیریت بحران دیده نمی‌شود! ضروری است مدیریت بحران استانداری مشکلات را احصا کنند؛ اما معمولا چند روز بعد از سیل، دوستان (مدیریت بحران استانداری زنجان) از محل بازدید میدانی دارند،  انتظار داریم این دوستان، شهرداری را تنها نگذارند چرا که در روز بحران نمی‌شود کاری کرد و فقط باید تماشاگر مشکلات بود.

مصوبه برگزاری جشنواره ترک‌زبانان به هیئت حل اختلاف ارسال شد

گفتنی است یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد بازگشت مصوبه برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی آیینی سنتی ترک زبانان کشور از هیئت تطبیق فرمانداری شهرستان زنجان بود که هیئت تطبیق مخالفت خود را با مصوبه شورای شهر زنجان در خصوص برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی آیینی سنتی ترک زبانان بدلیل مغایرت با ماده 73 شهرداری‌ها اعلام کرده بود اما اعضای شورا در جلسه علنی ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ مجددا ضمن اصرار به رای قبلی، این مصوبه را برای تصمیم‌گیری به حل اختلاف ارسال کردند.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود که اختتامیه نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور در تاریخ ۱۲ تیرماه به میزبانی زنجان برگزار شود که به دلیل مخالفت فرمانداری و مشکلات مالی، برگزاری آن در هاله ای از ابهام است.

این در حالی است که آثار، مورد داوری و بازبینی قرار گرفته و تعدادی از گروه‌ها به مرحله کشوری راه یافتند و همه اقدامات مربوط به جشنواره انجام شده است. گفتنی است که؛اعتبار مورد نیاز برای برگزاری نخستین جشنواره آئینی سنتی ترک زبانان کشور یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شده که استانداری، شورای شهر و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قول مساعدت داده‌اند.

ا


صدای زنجانرئیس شورای شهر زنجانگاوازنگشهرداری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx9929


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»