کد خبر: 4096
1399/05/27 - 11:32


ملیله زنجان، نیازمند شناساندن و معرفی در بازارهای بین‌المللی است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: این اتاق می‌تواند در صادرات و حضور در بازارهای جهانی ملیله، همکاری و فعالیت داشته باشد که برای این کار، شناسایی، معرفی و تبلیغ ملیله زنجان از اهمیت بالایی برخوردار است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: این اتاق می‌تواند در صادرات و حضور در بازارهای جهانی ملیله، همکاری و فعالیت داشته باشد که برای این کار، شناسایی، معرفی و تبلیغ ملیله زنجان از اهمیت بالایی برخوردار است و برای شناساندن آن باید در پیمان‌های شهری و جانمایی و المان‌ها، اقدامات بیشتری صورت گیرد.

علی یگانه‌فرد روز دوشنبه در نخستین جلسه دبیرخانه شهر جهانی ملیله زنجان اظهار داشت: اتاق بازرگانی زنجان، آماده همکاری در بخش‌های مختلف برای توسعه تولید و معرفی ملیله است.

وی با تاکید بر اینکه معرفی ملیله، نیازمند کارهای تبلیغاتی از جمله ساخت تیزرهای تبلیغاتی و معرفی رسانه‌ای محصول است، خاطرنشان کرد: معرفی استادکارهای ملیله نیز موضوع بسیار مهمی است و همچنین در پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری به استان می‌توان از این محصول و صنایع دستی به عنوان هدیه برای معرفی هرچه بیشتر استفاده کرد.

یگانه‌فرد افزود: برای توسعه و تجاری‌سازی ملیله باید تیم تخصصی برای طراحی، ساخت و تولید محصولات جدید تشکیل شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای توسعه و افزایش شمار کارگاه‌ها و ایجاد اشتغال همراه با آموزش نیز از اهمیت به‌سزایی در معرفی ملیله زنجان برخوردار است.

وی افزود: تهیه شناسنامه برای آثار ملیله زنجان از دیگر پیشنهادات اتاق بازرگانی زنجان برای توسعه این محصول در کشور و جهان بوده و معرفی و امتیاز معنوی استادکاران ملیله نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

یگانه‌فرد اظهار داشت: در حوزه صادرات و حضور در بازارهای جهانی می‌توان با کشور مالت که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ملیله در جنوب ایتالیا است به عنوان شریک فرهنگی، همکاری‌های متقابلی داشت.

وی خاطرنشان کرد: در بحث خواهرخواندگی با شهر ترابوزان ترکیه که در تولید محصول ملیله و جواهرات دارای تجربیات خوبی است باید از ظرفیت موجود استفاده کرده و همکاری‌های دو طرف، توسعه پیدا کند.

یگانه‌فرد با بیان اینکه دنیا در حال حرکت به سوی نوآوری در تولید محصولات است، ابراز کرد: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در حوزه تولید محصولاتی مانند ملیله، جواهرات و بدلی‌جات مهم است که در این زمینه، حضور در نمایشگاه‌های جواهرات تایلند و هنگ‌کنگ مورد تاکید است.

وی گفت: اتاق بازرگانی زنجان در زمینه حضور در نمایشگاه‌ها و معرفی استادکاران و همکاری با آن‌ها فعالیت و همکاری خواهد داشت.

یگانه‌فرد افزود: در صورت فروش و صادرات ملیله ضمن کسب سود برای استادکاران، ارزآوری خوبی نیز برای کشور و فعالان این عرصه در پی خواهد داشت.

سال گذشته شورای جهانی صنایع دستی، زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله، ثبت کرد.

بیش از ۴۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آن‌ها ملیله‌کاری، چاروق‌دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع دستی بومی این خطه به شمار می‌روند.

هم‌اکنون حدود ۶ هزار نفر در این استان به طور مستقیم در رشته‌های مختلف صنایع دستی اشتغال دارند./ایرنا/

انتهای پیام


صدای زنجانملیله زنجانتوسعه و تجاری‌سازی ملیلهشهر جهانی ملیله
sedayezanjannews.ir/nx4096


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»