کد خبر: 4106
1399/05/28 - 13:24


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در پاسخ به صدای زنجان در رابطه با کمبود مخزن CNG پس از سهمیه‌بندی بنزین مطرح کرد؛

ظرفیت دوگانه‌سوز کردن خودروها محدود است

استفاده از گاز مایع برای خودروها ممنوع، غیراستاندارد و ناایمن است و به هیچ عنوان مورد تایید وزارت نفت و شرکت پخش فراوره هابی نفتی ایران و سازمان ملی استاندارد نیست

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در پی افزایش تقاضای رانندگان برای نصب مخزن CNG پس از سهمیه‌بندی بنزین، کمبود این مخزن را در استان شاهد هستیم اما مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان معتقد است: این موضوع به عرضه و تقاضا برمی‌گردد. کمبود مخزن نداریم، از یک سو میزان استقبال رانندگان بالا بوده و از سوی دیگر ظرفیت تبدیل محدود است، این مهم سبب شده که تصوراتی مبنی بر کمبود مخزن CNG در اذهان عموم مردم شکل گیرد.

حمداله حبیبی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان امروز در نشست با اصحاب رسانه در رابطه با دوگانه‌سوز کردن خودروها به صدای زنجان گفت: استفاده از گاز مایع برای خودروها ممنوع، غیراستاندارد و ناایمن است و به هیچ عنوان مورد تایید وزارت نفت و شرکت پخش فراوره هابی نفتی ایران و سازمان ملی استاندارد نیست.

حبیبی ضمن درخواست از مردم و تاکید بر لزوم امتناع آن‌ها از نصب مخزن گاز مایع‌سوز یادآور شد: عمده انفجارهای مربوط به مخازن سوخت در جایگاه‌های CNG و سایر مکان‌ها مربوط به مخازن گاز مایع سوز بوده که منجر به فوت و جرح غیرقابل جبران شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با بیان اینکه سیاست وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد ایران به هیچ عنوان استفاده از گاز مایع در خوردوها نیست، تاکید کرد به دلیل کیت‌های نصب شده در مخازن گاز مایع غیراستاندارد بوده و هر لحظه امکان انفجار و ایجاد حادثه در آن وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش میزان تقاضاها برای نصب مخازن CNG پس از سهمیه‌بندی بنزین در سطح کشور و استان ابراز کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه irngv.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان  با بیان اینکه در استان 3 مرکز مجاز دوگانه‌سوز کردن خودرو وجود دارد که آدرس آن در سایت موجود است، افزود: هیچ محدودیتی در حوزه دوگانه‌سوز کردن خودروها وجود نداشته و هیچ اجباری در اینکه فرد در استان محل سکونت خود یا هر استان دیگری نسبت به نصب مخزن اقدام کند، نیست.

حبیبی با بیان اینکه پس از ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان، نزدیکترین محل برای گازسوزکردن خودرو به فرد پیشنهاد داده می‌شود، ابراز کرد: با مصوبه ای که شورای اقتصاد داشت مقرر شد یک میلیون و 464 هزار خودروی بنزین سوز باری و مسافری موجود در کشور که در امر حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند به صورت کاملا رایگان دوگانه سوز شوند. طی ماه‌های گذشته اطلاع‌رسانی در سطح عموم به صورت گسترده انجام گرفت. خوشبختانه استقبال هم بالا بود و فرآیند دوگانه سوز کردن خودروها حدود یک سال به طول می‌انجامد و امیدواریم طی یک سال آینده این هدف محقق شود. پس از پایان این پروژه، خودروهای شخصی نیز با سرعت دوگانه‌سوز می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به صدای زنجان در رابطه با کمبود مخزن CNG پس از سهمیه‌بندی بنزین گفت: این موضوع به عرضه و تقاضا برمی‌گردد. کمبود مخزن نداریم، از یک سو میزان استقبال رانندگان بالا بوده و از سوی دیگر ظرفیت تبدیل محدود است، این مهم سبب شده که تصوراتی مبنی بر کمبود مخزن CNG در اذهان عموم مردم شکل گیرد.

حبیبی تاکید کرد: هدف شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان، توسعه جایگاه‌های CNG و خودروهای دوگانه سوز و تشویق مردم به استفاده از سوخت CNG در حمل و نقل است چرا که پاکترین ایمن ترین و اقتصادی ترین سوخت است./ 941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجانحمداله حبیبیکمبود مخزن CNG
sedayezanjannews.ir/nx4106


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»