کد خبر: 4108
1399/05/28 - 14:9


بازگشت به کار ۱۳ معدن غیرفعال در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در سه ماهه اول امسال، ۱۳ معدن غیرفعال در استان زنجان احیا و به چرخه اقتصادی استان بازگشت.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در سه ماهه اول امسال، ۱۳ معدن غیرفعال در استان زنجان احیا و به چرخه اقتصادی استان بازگشت.

ناصر فغفوری اظهارکرد: طی سه ماهه اول امسال، ۱۳ معدن غیرفعال در استان زنجان احیا و به چرخه اقتصادی استان بازگشت. در راستای اجرای سیاست دولت مبنی بر فعال‌سازی معادن و صنایع غیرفعال، ۱۳ معدن غیرفعال و قابل توسعه در استان احیا شد.

وی افزود: در این راستا سازمان صمت استان، اقدام به رصد مشکلات معادن کرده و پس از بررسی توجیه اقتصادی معادن و قابلیت توسعه آن‌ها، با ارائه راهکارهایی از جمله ورود سرمایه‌گذار جدید به معدن، بازاریابی‌های جدید و رفع مشکل معارضان نسبت به فعال‌سازی این معادن اقدام کرد.

این مسئول ادامه داد: سه معدن فعال شده در حوزه گرانیت، دو معدن در بخش خاک صنعتی و چهار معدن تراورتن در استان احیا و به چرخه تولید بازگشت. مابقی معادن فعال‌ شده در زمینه سیلیس، سنگ لاشه، خاک رس و مگنتیتی است.

فغفوری تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه معدن، قریب به ۷۰ معدن غیرفعال داریم که برخی از آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد و حال وزارتخانه باید به سمت ایجاد معادن با وسعت بالا حرکت کند تا فرد بتواند اکتشافات جدیدی انجام دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: سال ۹۷ در استان زنجان ۱۱۲ معدن بارنامه دریافت می‌کرد؛ به این معنی که ۱۱۲ معدن ماده معدنی استخراج و به فروش می‌رساند و در سال گذشته نیز برای ۱۹۰ معدن بارنامه و طی چهار ماهه ابتدایی امسال تقریبا به ۲۵۰ معدن بارنامه صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۴ حقوق دولتی اخذ شده از معادن ۷ میلیارد تومان، سال ۹۵ به ۱۱ میلیارد تومان، سال ۹۶ به ۱۸ میلیارد تومان و سال ۹۷ به ۲۳ میلیارد تومان رسید که در سال گذشته حقوق دولتی اخذ شده به ۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت و برآورد امسال این است که رقم ۳۳ میلیارد تومان نقطه اول تحقق حقوق دولتی وصولی از معادن باشد که در صورت بهبود شرایط برای فعالیت‌های معدنی این رقم به ۴۰ میلیارد تومان نیز برسد./ایسنا/

انتهای پیام


صدای زنجانبازگشت به کار ۱۳ معدن غیرفعالناصر فغفوریمشکلات معادن
sedayezanjannews.ir/nx4108


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»