کد خبر: 4184
1399/06/11 - 12:5


وضعیت قرمز کرونایی در سه شهر استان زنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و در مابقی شهرها شرایط نارنجی و یا زرد حاکم است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و در مابقی شهرها شرایط نارنجی و یا زرد حاکم است.

دکتر محمدرضا صائینی افزود: وضعیت کرونایی شهرهای مختلف کشور با توجه به شاخص‌هایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شود که بر این اساس زنجان، ابهر و خرمدره در شرایط قرمز کرونایی و شهرهای سلطانیه نارنجی، ایجرود زرد و طارم سفید اعلام شده است.

وی اضافه کرد: میزان سرایت بیماری کرونا ۹ برابر سرماخوردگی بوده و این در حالی است که بارها از سوی متولیان بهداشتی و درمانی هرگونه تجمعات به ویژه مسافرت‌ها، جابجایی و انتقال ویروس را به مراتب افزایش می دهد، موضوعی که طی تعطیلات محرم چندان از سوی زنجانی ها مورد توجه قرار نگرفت.

این مسؤول ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد تا ۲ هفته آینده موارد و شمار مبتلایان به کرونا در این استان نمود بیشتری خواهد یافت که این مساله به دلیل مسافرت هایی است که نه تنها در این استان بلکه در سطح کشور رخ داده و وضعیت را قدری با مشکل مواجه می کند.

وی اظهار داشت: این بیماری در هنگام شیوع به صورت تصاعدی بالا می رود و در هنگام نزولی به صورت قطره چکانی پیش می رود که از نیمه مرداد با وجود رعایت ها و اقدامات پیشگیرانه کرونایی موارد بستری ها کاهش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: این استان برای دستیابی به وضعت زرد کرونایی باید با جدیت موارد را پیگیری کند و این در حالی است که به تازگی میزان استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در اماکن عمومی به ویژه حاشیه شهرها کاهش یافته است.

به گفته وی، در زمان حاضر ۶۵ درصد مردم این استان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا از ماسک استفاده می کنند که چندان رضایت بخش نیست و این میزان باید به بیش از ۹۰ درصد برسد که این با توجه به در پیش بودن فصل پاییز و فراگیری بیماری آنفلوانزا، اهمیت صد چندانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: رفتار ویروس کرونا در مقایسه با گذشته متفاوت شده و این موضوع نشان می دهد دشمن ناشناخته در برابر عموم قرار گرفته است و تا زمانیکه واکسن این بیماری ساخته نشده همچنان باید پایبند به درمان و دستورالعمل‌های بهداشتی بود./ایرنا/

انتهای پیام


صدای زنجانوضعیت قرمز کروناییدکتر محمدرضا صائینی
sedayezanjannews.ir/nx4184


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»