کد خبر: 4213
1399/06/18 - 9:54


بنا بر اعلام رئیس شورای شهر زنجان اختلاف‌های مسئولان پادگان و مدیریت شهری بر سر بازگشایی محور پادگان در حضور وزیر دفاع بررسی می‌شود

کلید وزیر

سه‌شنبه هفته گذشته 11 شهریور ماه امسال بود که رزاق محمدی، نائب رئیس شورای شهر زنجان در صحن علنی شورای شهر اعلام کرد که برای حل معضل پروژه بازگشایی محور پادگان طبق درخواست ما قرار بر این شده که در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان جلسه‌ای در اسرع وقت یعنی اواخر هفته جاری با حضور مسئولان پادگان تشکیل شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- سه‌شنبه هفته گذشته 11 شهریور ماه امسال بود که رزاق محمدی، نائب رئیس شورای شهر زنجان در صحن علنی شورای شهر اعلام کرد که برای حل معضل پروژه بازگشایی محور پادگان طبق درخواست ما قرار بر این شده که در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان جلسه‌ای در اسرع وقت یعنی اواخر هفته جاری با حضور مسئولان پادگان تشکیل شود، در صورتی که در این جلسه نیز به نتیجه‌ای نرسیم اقدامات بعدی را برای آغاز عملیات اجرایی پروژه انجام می‌دهیم چون پادگان علی‌رغم این‌که به تعهدات خود در تفاهم‌نامه پروژه بازگشایی محور پادگان عمل نکرده است هر روز ایرادها و بهانه‌هایی را برای آغاز عملیات اجرایی پروژه می‌آورد.

حالا بعد از گذشت چند روز از زمان عنوان شده، در پیگیری صدای زنجان از نتیجه جلسه‌ای که قرار بود در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان برای حل مشکل بازگشایی محور پادگان برگزار شود، رئیس شورای شهر زنجان به عدم برگزاری این جلسه و موکول شدن آن به سفر وزیر دفاع به زنجان اشاره کرد.

وی با بیان این مطلب که نمی‌دانم حضور وزیر دفاع مشکل پروژه بازگشایی محور پادگان را حل می‌کند یا خیر، بیان کرد: این‌که مسئولان دولتی می‌گویند موضوع با حضور وزیر دفاع قابل حل است حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم مشکل را حل می‌کنند یا خیر.

رئیس شورای شهر زنجان خاطرنشان کرد: «بنده از کارهای این‌ها سر در نمی‌آورم، موضوع باید در شورای تأمین استان مطرح شده و علیه پادگان حکم داده شود و به ما بگویند اگر اجرا کردند که هیچ وگرنه به دستگاه‌های مختلف موضوع را ارسال کرده و بگویند این آقای حمدی اینجا عَلَم استقلال را بدست گرفته است.»

وی معتقد است حل این مشکل کاملاً راحت است ولی شیوه پاس‌کاری که الان در مورد مشکل پادگان وجود دارد حلال مشکل نیست.

رئیس شورای شهر زنجان ضمن اظهار ناامیدی از نتیجه مثبت جلسه‌ای که قرار است با حضور وزیر دفاع برگزار شود، بیان کرد: «نمی‌دانم این جلسه نتیجه‌ای داشته باشد یا خیر، چون قبلاً که نماینده مردم زنجان در مجلس با حضور در دفتر وزیر دفاع مشکل محور پادگان را مطرح کردند و ایشان نیز دستورات لازم را برای حل مشکل محور مذکور دادند آقای حمدی تبعیت نکردند. ظاهراً آقای حمدی از وزیر دفاع دیگری دستور می‌گیرند و وزیر دفاع ایشان آقای حاتمی نیستند.»

وی در واکنش به اظهارنظر فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان مبنی بر این‌که «مقامات بالادست برای انجام هر اقدامی در مورد بازگشایی محور پادگان از ما مشورت می‌گیرند و ما نیز دلایل پیشرفت کند پروژه را اعلام می‌کنیم»، این‌گونه متذکر شد:«آقای حمدی باید یک دوره آموزش مکاتبات ببینند چون وقتی قرارداد روشن و مشخصی با حضور 30 نفر نوشته شده و امضا می‌شود فردای آن روز آقای حمدی اجرا نمی‌کنند، ما نمی‌فهمیم که ایشان با چه زبانی صحبت می‌کنند؟ حالا وزیر دفاع نه، گمان می‌کنم فرمانده کل ارتش هم دستور دهند آقای حمدی تلقی دیگری دارد، ایشان باید بروند یک ارتش جدید، تیپ جدید خصوصی را تشکیل دهند و براساس آن عمل کنند.»

راشاد بر این باور است که «قوانین کشور به گونه‌ای است که وقتی توافقی حاصل شد به آن عمل می‌کنند، ما که سر در نیاوردیم آقای حمدی در کدام مسیر است.»

وی ضمن تشریح جلسه نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با وزیر دفاع در مورد مشکل محور پادگان این‌گونه عنوان کرد: «آقای طاهری در حضور وزیر دفاع موضوع را مطرح کردند و ایشان از همان‌جا تماس گرفتند و آقای امیر ارجمند را فرستادند. در نهایت یک طرف اعتبار پادگان و همه این‌ها وزیر دفاع است که رابط بین سیستم نظامی با دولت بوده و طبعاً زمانی که می‌خواهد هماهنگی انجام دهد موضوع هماهنگی ارشادی نیست، آقای حمدی باید چارت دولت را نگاه کنند ببینند وزیر دفاع کسی است که بودجه کل ارتش از طریق او پیشنهاد می‌شود و در بودجه کل کشور مطرح می‌شود و مجلس نیز همان بودجه را تصویب می‌کند.»

رئیس شورای شهر زنجان خاطرنشان کرد: «نمی‌دانم آقای حمدی از چه کسی تبعیت می‌کند؟ چون بنده سر در نیاوردم. تاکنون 20 تا 30 میلیارد به شهر خسارت وارد کردند ایشان فردا از زنجان بروند چه کسی می‌خواهد این خسارت را تأمین کند؟ هر روز یک بهانه می‌آورند.»

انتقال پادگان قطعی است مگر این‌که آقایان بگویند فرمان رهبری را اطاعت نمی‌کنیم

وی با تأکید بر این‌که موضوع انتقال پادگان به خارج از شهر در سال 1383 بعد از سفر رهبری به زنجان قطعی شده و بخش‌هایی از معامله انجام شده است، خاطرنشان کرد: از منظر ما انتقال پادگان قطعی است مگر این‌که آقایان بگویند فرمان رهبری را اطاعت نمی‌کنیم در این صورت تکلیف همه ما با قانون مشخص می‌شود.

به گفته رئیس شورای شهر زنجان همه استان‌ها فرمان رهبری در انتقال پادگان به خارج از شهر را اجرایی کردند ولی در زنجان به دلیل بی‌مسئولیتی خیلی‌ها اجرایی نشده و حالا می‌گویند که موضوع انتقال پادگان منتفی شده است.

وی به واگذاری زمین‌های ارتش به شهرداری به منظور ایجاد فضای سبز و غیره در شهر تهران اشاره کرد و گفت: «مگر ارتش از یک قاعده و قانون تبعیت نمی‌کند؟ این آقایان هر کاری که دلشان می‌خواهد می‌کنند و کسی در استان جوابگوی آن‌ها نیست. استان زنجان یک صاحب می‌خواهد ما نمی‌دانیم با چه کسی داریم صحبت می‌کنیم.»

راشاد در واکنش به اظهارات امیر، حمدی مبنی بر این‌که «در زمان استاندار قبلی، آقای درویش‌امیری صورت جلسه شد که اگر معبر شرقیغربی و شمالیجنوبی باز شود پادگان در داخل شهر هیچ‌ مشکلی ایجاد نمی‌کند و این موضوع مورد تصویب قرار گرفت و به رده‌های بالا نیز ارسال شد.»، افزود: «خیر قضیه اصلاً این‌ها نیست چون بعد از دیدار طاهری، نماینده مجلس تمامی مسئولان دستگاه‌های مرتبط استان و اعضای شورای شهر و شهردار و مسئولان پادگان در جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استاندار موضوع را مورد بررسی قرار دادند و 16 ماده بدون ابهام قرائت شد.»

وزیر دستور می‌دهد ولی کسی تبعیت نمی‌کند

وی معتقد است که «امیر، حمدی از اولین روز مخالف بازگشایی محور پادگان بودند، وزیر دستور دهد ولی کسی تبعیت نکند. ما باید با چه کسی برای حل مشکل محور پادگان صحبت کنیم؟ تیپ در زنجان مستقر است هزینه‌های آن را شهروندان زنجانی پرداخت می‌کنند اگر دوست ندارند، تیپ را ببرند هر جایی که دلشان می‌خواهد. وقتی در زنجان حضور دارند و هزینه‌های آن را شهروندان پرداخت می‌کنند باید رابطه متقابلی حاکم باشد.

رئیس شورای شهر زنجان متذکر شد: «رفتار فعلی امیر، حمدی در موضوع پروژه بازگشایی محور پادگان نشان از این دارد که ایشان مستقل از زنجان هستند به همین دلیل باید یکی تکلیفشان را مشخص کند. بنده بعید می‌دانم که با آمدن وزیر دفاع موضوع حل شود چون یقین دارم بعد از رفتنشان مسئولان پادگان می‌گویند که وزیر دفاع موضع ارشادی داشتند نه دستوری.»

وی در واکنش به این سوال که آیا امسال در صورت موافقت پادگان امکان اجرایی کردن پروژه با توجه به سپری شدن فصل کاری وجود دارد یا خیر؟ گفت: «خیر. ما کار می‌کنیم. آن آقایان هستند که 6 ماه کار را تعطیل کرده و 6 ماه بعدی زمستان را بهانه می‌کنند. هر چند با حضور امیر، حمدی امکان ندارد در پادگان کار انجام شود، خسارتی که در این مدت به شهر و شهروندان وارد کردند قابل جبران نیست، امتیازات بی‌شماری که از استان به بهانه‌های مختلف گرفتند، آن‌ها فقط برای 10 هکتار از زمین‌ها حق مالکیت داشتند به همین دلیل باید تمامی امتیازات گرفته شده را برگردانند چون همه آن‌ها را برای انتقال پادگان به خارج از شهر داده بودند. اگر در شهر ما مسئولی هست که گوش شنوایی داشته باشد باید به این موارد توجه کند.»

روزنامه صدای زنجان

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبازگشایی محور پادگانشورای شهر زنجانعباس راشاد
sedayezanjannews.ir/nx4213


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»