کد خبر: 4228
1399/06/19 - 12:22


استاندار زنجان در جلسه شورای اداری استان:

تولید ادامه دارد

در استان زنجان چرخه تولید برقرار است، هر چند این موضوع به معنای این نیست که واحدهای تولیدی در زنجان مشکل ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- استاندار زنجان گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا تولید و اشتغال در استان زنجان ادامه دارد.

فتح‌الله حقیقی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به اینکه شیوع کرونا ویروس حوزه خدمات را در سراسر جهان با مشکل مواجه کرده است، اظهار کرد: با وجود شیوع این بیماری، تولید و اشتغال و فعالیت‌ها در کشور و استان زنجان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان چرخه تولید برقرار است، افزود: در این مدت اشتغال ایجاد شده است؛ هر چند این موضوع به معنای این نیست که واحدهای تولیدی در زنجان مشکل ندارد.

این مسئول از تامین زمین برای احداث ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در زنجان خبر داد و گفت: با آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰۰ واحد این مسکن‌ها و بالا بودن آورده مردم، زنجان در این حوزه در کشور پیشتاز است و صد درصد زمین این واحدها تملک شده است.

حقیقی، زنجان را حائز رتبه نخست اجرای طرح کاداستر دانست و تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور، در استان زنجان اسناد تک‌برگی به کشاورزان ارائه شده و این روند ادامه دارد تا اراضی استان اسناد تک‌برگی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اختصاص اعتبار برای محورهای راه استان و خط آهن، یادآور شد: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به زنجان این پروژه‌ها بررسی و وضعیت آن‌ها تعیین‌تکلیف شد و در حال حاضر فرودگاه زنجان نیز آمادگی پذیرش هواپیماهای باری را دارد.

استاندار زنجان با تقدیر از اقدام مردم در محرم امسال و نمایش شعور حسینی، عنوان کرد: مردم این استان ۳۳ میلیارد تومان در قالب رزمایش کمک مومنانه به نیازمندان کمک کردند که این اقدام آنان سبب نمایش شعور حسینی در استان شد.

وی با اشاره به اینکه باید مشکلات اینترنت مدارس روستایی حل شود، گفت: این موضوع در ماه‌نشان و خدابنده با مشکلات بیشتری مواجه است که امیدواریم به زودی و پیش از گذشت زمان زیادی از سال تحصیلی، حل شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو شهر زنجان و طارم، خاطرنشان کرد: امیدواریم انتخابات سالم، باشکوه، قانونمند و با مشارکت حداکثری برگزار شود و همانند دور اول، بدون مشکل برگزار شود.

در ادامه، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه شأنیت ما خدمت به مردم است، اظهار کرد: مردم ولی‌نعمت ما هستند و امروز کشور در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد که با همدلی و همراهی مردم بار دیگر از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.

آیت‌الله علی خاتمی با اشاره به همدلی خوب موجود در استان زنجان برای مشارکت در فعالیت‌ها، گفت: برگزاری متفاوت یوم‌العباس زنجانی‌ها در ماه محرم، نمونه‌ای از این همدلی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به عقب ماندگی‌های پوشش دیجیتال در برخی مناطق استان زنجان، اظهار کرد: پوشش شبکه اینترنت در بخش‌های روستایی نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

مصطفی طاهری با اشاره به اینکه  شبکه ملی اطلاعات در حد وزارتخانه‌ها پیگیری می‌شود، ادامه داد: ضروری است در استان‌ها نیز زیرساخت‌های لازم برای دولت الکترونیک فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه بهتر است در بحث دیتاسنتر نیز سایتی در استان راه‌اندازی شود، تصریح کرد: با این اقدام به قطب برق و فناوری اطلاعات شدن زنجان کمک می‌شود.

در ادامه، سمانه شاددل معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در هفته دولت، از رشد ۱۱ درصدی اعتبار این پروژه‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه دولت الکترونیک و خدمات غیرحضوری به واسطه توسعه زیرساخت‌ها در استان فراهم شده است و اتصال مدارس به شبکه ملی و اختصاص خط فیبر نوری برای شهرستان طارم از جمله درخواست‌های استان زنجان محسوب می‌شود.

ایسنا

انتهای پیام


صدای زنجاناستاندار زنجانفتح‌اله حقیقیشورای اداری استان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4228


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»