کد خبر: 4229
1399/06/19 - 12:47


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان

کاهش 15 هزار مترمربعی تولید فرش

از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ هزار مترمربع فرش دستباف در این استان تولید شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار مترمربع بوده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ هزار مترمربع فرش دستباف در این استان تولید شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار مترمربع بوده است.

ناصر فغفوری با اشاره به علل کاهش میزان تولید فرش دستباف در استان اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا از یک سو به دلیل شرایط حاکم بر فعالیت کارگاه‌ها و نیز تعطیلی ۲ ماهه کارگاه‌های فرشبافی همچنین بسته شدن مرزها که باعث کاهش میزان صادرات فرش شده بود بر کاهش میزان تولید فرش دستباف تاثیر گذاشته است.

وی افزایش قیمت مواد اولیه و پایین آمدن توان تولیدکنندگان خرد فرش را از دیگر عوامل کاهش تولید فرش دستباف در استان زنجان عنوان کرد.

فغفوری با اشاره به تسهیلات پرداختی به تولید کنندگان فرش دستباف در این استان یادآورشد: ۶۳۰ میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی تا پنج ماهه اول امسال به تولیدکنندگان و فرشبافان این استان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۸ نفر جهت دریافت تسهیلات به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده اند که تسهیلات از طریق بانک های توسعه تعاون و رفاه به آنها پرداخت شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: این تسهیلات به منظور حمایت از تولید فرش دستباف از محل اعتبارات مشاغل خانگی با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

فغفوری در خصوص پرداخت این تسهیلات در سال گذشته گفت: سال ۹۸، ۲۲۳ نفر از تولیدکنندگان و فرشبافان استان معرفی شدند که تسهیلات به میزان یک میلیارد و ۹۶۸ میلیون تومان به آنان پرداخت شد.

ایرنا

انتهای پیام


صدای زنجانتولید فرش دست‌باف زنجانصنعت و معدن زنجانناصر فغفوری
sedayezanjannews.ir/nx4229


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»