کد خبر: 4264
1399/06/23 - 9:57


با پیگیری‌های صدای زنجان و بعد از گذشت 19 ماه؛

طلسم پادگان شکست

بالاخره پس از 19 ماه رکود و با پیگیری‌های گروه رسانه‌ای صدای زنجان پروژه بازگشایی محور پادگان از دیروز آغاز شد و به گفته رئیس شورای شهر زنجان دیروز نیروهای شهرداری برای آغاز عملیات اجرایی پروژه بازگشایی محور پادگان وارد پادگان شدند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- بالاخره پس از 19 ماه رکود و با پیگیری‌های گروه رسانه‌ای صدای زنجان پروژه بازگشایی محور پادگان از دیروز آغاز شد و به گفته رئیس شورای شهر زنجان دیروز نیروهای شهرداری برای آغاز عملیات اجرایی پروژه بازگشایی محور پادگان وارد پادگان شدند.

عباس راشاد با اشاره به این‌که سه روز پیش با حضور وزیر دفاع در زنجان موانع موجود در مسیر اجرای پروژه بازگشایی محور پادگان برطرف شد، اظهار کرد: «جلسه‌ای سه روز پیش با حضور وزیر دفاع، امیر حمدی فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان، طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس، استاندار، شهردار و مسئولان دیگر برگزار شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت و ادعاهای آقای حمدی مورد بررسی قرار گرفت و وزیر دفاع دستور دادند و دیروز ماشین‌آلات شهرداری وارد پادگان شدند و مشغول فعالیت هستند.»

وی با تأکید بر این‌که ماشین‌آلات شهرداری در حال حاضر در داخل پادگان حضور دارند و پروژه آغاز شده است، تصریح کرد: در جلسه برگزار شده اعضای شورای شهر حضور نداشتند چون در ابتدای جلسه علل عدم پذیرش امیر، حمدی برای انجام پروژه بازگشایی محور پادگان مورد بررسی ‌قرار می‌گیرد.

وزیر دفاع دلایل امیر، حمدی را نپذیرفت

به گفته رئیس شورای شهر وزیر دفاع دلایل امیر، حمدی را نپذیرفتند به همین دلیل اجازه دادند پروژه سریعاً آغاز شود، دلیل گزارش کار پروژه را دیروز شهردار به بنده بدهند.

وی در واکنش به احتمال کارشکنی پادگان در مسیر انجام پروژه خاطرنشان کرد: امیدواریم این کارشکنی از سوی پادگان انجام نشود چون در عین حال که آقای حمدی همه را در این پروژه دچار مشکل کردند خسارت‌های قابل توجهی نیز به شهر وارد شده است.

رئیس شورای شهر زنجان در مورد اتخاذ تضامین لازم از مسئولان پادگان برای جلوگیری از ایجاد ممانعت در مسیر انجام پروژه یادآور شد: موضوع در جلسه چند ساعته‌ای با حضور وزیر دفاع و مسئولان دیگر برگزار شد و دوستان در پادگان باید بدانند که چه کار کردند و ان‌شاله که هیچ مشکلی پیش نیاید.

وی بیان کرد: صبح دیروز بنده از مسئولان در شهرداری پیگیر پروژه بازگشایی محور پادگان بودم که گفتند ماشین‌آلات وارد پادگان شده و کار در حال انجام است.

امیر، حمدی از اول نه تنها با پروژه پادگان بلکه با بلوار زیتون هم مخالف بود

راشاد با اشاره به این‌که امیر، حمدی از اولین روز با انجام این طرح مخالف بودند، خاطرنشان کرد: امیر، حمدی نه تنها با این طرح بلکه با بلوار زیتون نیز مخالف بودند، با نگاهی به سوابق پادگان واقعاً مجموعه دولت و مدیران استانی در سال‌های گذشته به پادگان خیلی کمک کردند تا موضوع پادگان حل و فصل شود ولی رویکرد آقای حمدی خیلی متفاوت است و دلیل آن را باید از خودشان بپرسید.

وی با اشاره به این‌که بنده اسناد و مدارکی دارم که باید آقای حمدی با ما همکاری کنند، ابراز کرد: موضوع انتقال پادگان از سفر رهبری به زنجان تا ده‌ها مصوبه آغاز می‌شود که ضرورت همکاری امیر حمدی با ما را نشان می‌دهد.

19 ماه بعد

بهمن ماه سال ۹۷ بود که بازگشایی محور پادگان با حضور مقامات استانی و کشوری در محل پروژه کلنگ‌زنی شد و یک ماه بعد عملیات اجرایی آغاز شد ولی از آن روز تاکنون پروژه‌ای که ۲۵ تا ۳۰ درصد بار ترافيكی بزرگراه ۲۲ بهمن را می‌توانست كاهش دهد به دلایل مختلفی متوقف شده بود که بلاخره بعد از حدود یک و نیم سال بعد طلسم این پروژه شکسته شد و رئیس شورای شهر زنجان خبر از آغاز عملیات اجرایی پروژه داد.

 در این مدت بیش از یک و نیم سال گذشته تاکنون اعضای شورای شهر چندین بار نسبت به موضوع توقف پروژه محور پادگان اظهار نارضایتی کرده و در جلسات علنی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و به توقف آن و دلیل ممانعت مسئولان پادگان اظهار بی‌اطلاعی کرده و به شهروندان اعلام کردند که شورا تمام تلاش خود را برای بازگشایی این محور انجام داده ولی تا به امروز به دلیل جلوگیری مسئولان پادگان این پروژه اجرایی نشده بود.

در مقابل مسئولان پادگان نیز متذکر بودند که « ارتش در این امر مقصر نبوده و شهرداری و شورای شهر هر زمان که کارشان دچار مشکل شده و یا می‌خواهند کاری انجام دهند اقداماتی انجام می‌دهند که ما را مقصر جلوه دهند در حالی که ما اصلاً مقصر نیستیم بلکه ما نیز دوست داریم این محور بازگشایی شده و مردم به راحتی تردد کنند چون خانواده ما نیز در این شهر زندگی می‌کند ولی این نیست که در مقام مسئول از حق سازمان بگذریم و مشکل ایجاد کنیم چون سازمان ما نیز به عنوان مسئول از ما انتظاراتی دارد که باید محقق شوند.»

دست به دامن وزیر دفاع

چالش بین شورای شهر و شهرداری با پادگان در مورد پروژه بازگشایی محور مذکور به جایی رسید که برای حل معضل پروژه دست به دامن وزیر دفاع شدند و طاهری، نماینده مردم زنجان در مجلس نیز وارد کار شد و دیدارهایی در این زمینه با وزیر دفاع داشت.

پیش از این نیز وزیر دفاع در سفر به زنجان به پروژه بازگشایی محور پادگان و حل مشکل آن ورود پیدا کرده بود ولی به نتیجه‌ای نرسید با این حال با پیگیری‌های مکرر شورای شهر، شهرداری و مسئولان استانی بلاخره برای دومین بار با ورود وزیر دفاع، مشکل پروژه بازگشایی محور پادگان برطرف شده و طبق اعلام رئیس شورای شهر عملیات اجرایی پروژه آغاز شد.

توصیه معاون استاندار به شهردار عملی نشد

گفتنی است بازگشایی محور پادگان در حالی شاهد آغاز عملیات اجرایی است که چندی پیش معاون عمرانی استاندار زنجان در توصیه به شهردار از آماده نبودن زمینه اجرای طرح در پادگان و تمرکز بر پروژه‌های دیگر و رهاکردن فعلی این پروژه خبر داده بود.

مهرداد سلطانی در توضیح وضعیت پروژه بازگشایی محور پادگان در توصیه به شهردار زنجان این‌گونه عنوان کرده بود که «امروز توصیه من به شهرداری این است که فعلاً زمینه اجرای طرح در پادگان نیست. تا ان‌شاله در آینده. در این فاصله بهتر است شهرداری به اولویت‌های دیگر خود بپردازد تا این‌که زمینه اجرای طرح در مجموعه پادگان فراهم شود.»

این مسئول متذکر شده بود که وضعیت پادگان به گونه‌ای است که به هر روشی پیش برویم به در بسته می‌خوریم به همین دلیل شهرداری باید صبر کند تا زمینه انجام کار در مجموعه پادگان مساعد شود.

حالا که بعد از 19 ماه بلاخره معضل پروژه پادگان حل شده و ماشین‌آلات شهرداری برای آغاز عملیات اجرایی پروژه وارد پادگان شدند باید منتظر ماند و دید شهرداری در مدت یاد شده خواهد توانست پروژه را به اتمام برساند یا این‌که به بهانه‌های مختلف و پایان فصل کاری پروژه را متوقف می‌کند.

روزنامه صدای زنجان

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبازگشایی محور پادگانامیر حمدیعباس راشاد
sedayezanjannews.ir/nx4264


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»