کد خبر: 4289
1399/06/24 - 13:12


مثبت ‌بودن تست کرونای ۳۳ درصد بستری‌های کرونایی

نشانه های موجود حاکی از افزایش این بیماری در همه شهرستان‌های استان است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰ هزار و ۴۹۸ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که از این تعداد تست کرونای 3 هزارو ۴۵۹ نفر، معادل ۳۳ درصد مثبت اعلام شده است.

دکتر محمدرضا صائینی در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان افزود: بر این اساس از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در این استان ۸۴ هزارو ۶۸۹ نفر به مراکز ۱۶ ساعته کووید-۱۹ در استان مراجعه و خدمت دریافت کرده و به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی اضافه کرد: طی این بازه زمانی حدود ۴۶ هزارو ۷۲۳ نفر به صورت سرپایی به لحاظ ابتلا به ویروس کرونای در استان آزمایش شده‌اند که از این تعداد تست کرونای ۱۴ هزارو ۲۴۷ نفر معادل ۳۰ درصد مراجعه‌کنندگان سرپایی مثبت اعلام شده است.

این مسئول در خصوص وضعیت شهرستان‌های استان زنجان به لحاظ بیماری کووید-۱۹ نیز گفت: نشانه های موجود حاکی از افزایش این بیماری در همه شهرستان‌های استان است، به ویژه این مهم در شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، زنجان و سلطانیه کاملا مشهود است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: شهرستان‌های ایجرود و طارم در وضعیت سفید، شهرستان‌های زنجان و سلطانیه در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های خدابنده و ماهنشان در وضعیت زرد و شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی تاکید کرد: عموم مردم همچنان باید بیش از گذشته بیماری کووید-۱۹ را جدی بگیرند چرا که ترسیم آینده این بیماری به رفتار مردم بستگی دارد و در این میان هرچه دقیق‌تر و مسؤولیت پذیرتر در قبال پیشگیری از این بیماری ظاهر شویم، آینده بهتری در انتظارمان خواهد بود.

این مسئول خاطر نشان کرد: ویروس کرونا بسیار هوشمند است و با هر کسی که وارد قلمرو آن شود، برخورد می‌کند.

به گفته صائینی، هم اکنون میزان ایمنی زنجانی‌ها در برابر بیماری کرونا در حال بررسی است که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ایرنا

انتهای پیام


صدای زنجانمحمدرضا صائینیشیوع کرونا در زنجاندانشگاه علوم پزشکی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4289


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»